#517
Ha BRAND gépről van szó, mindegyik gyártó ezzel az eszközzel él. Pont nemrég egy Dell notit vittem vissza a boltba 3 napon belül, mert a tápja olyan hangokat adott ki, mint valami traktor. Előtte felhívtam a Dell-t, ahol az ügyfélszolgálatis megerősítést kért, hogy a gépben jelenleg 8 giga ram van. Ezt megerősítettem (miért is ne, hiszen nem nyúltam bele), erre tájékoztatott, hogy akkor lesz egy kis probléma, mert a gyárból még 4 gigával ment ki.
Nos, hogy ne ragozzam, a kereskedő spórolni akart, maga cserélte a ramot, hogy olcsóbban jöjjön ki és nagyobb haszonnal adhassa el a gépet. Mivel 3 napon belül voltunk, nem tehetett semmit, de követeltem, hogy csak olyan gépet adhat, ami gyárilag 8 gigás. Mikor megfenyegettem a Fogyasztóvédelemmel, akkor gyorsan beleegyezett, mondjuk így bukott valami 20ezer forintot a hasznából, de gondolom még így is nyereséggel adta a gépet.
Szóval még a notiknál is problémáznak ezen a gyártók.
Asztali gépeknél szintén elég szépen odafigyelnek garis időn belül. Azon kívül meg ki az a marha, aki beküldi a szakszervizbe?
A hipermarketes gépek egy érdekes eset. Elvileg annak is van megjelölt szervize (általában a Profi szerviz Kft van megjelölve, legalábbis korábban ők voltak), náluk lehet garis ügyeket intézni. Náluk változó a hozzáállás, van, hogy gond nélkül megy a javíttatás de van, hogy bepróbálkoznak. Írtam, METRO-s gépnél volt velük vitám, pedig egyértelműen konstrukció hibás volt a gép, ellenben alkatrészt (konkrétan NEC DVD írót) mindenféle megjegyzés nélkül cseréltek.
És sajnos tényleg úgy van, hogy ha ők mint egy egységet szállítják ki a gépet, nincs apelláta, akkor csak a szakszerviz nyúlhat bele. Ha viszont boltban összedobott gépet veszel, abba akár te is belenyúlhatsz, alkatrészenként van rá gari.
Éppen ezért javasolják inkább az összeállítást, mint a kész gépek vételét az informatikusok, amellett persze, hogy a kész gépeknél mindig spórolnak és nem is lehet igazán tudni, mit hogy tettek bele.