#426
Ja, csak zárásképpen: ugye nem akarjátok azt bemagyarázni, hogy világcégek (pl. az azóta már megszűnt Solectron) véleményét ti simán felül tudjátok írni. Vagy mondhatnék hazai nagyobb céget is, akiknél mint IT technikus, melóztam. Vagy vannak kisebb cégek is, ahol szintén melóztam és érdekes módon ezen helyeken sem volt panasz a hozzáértésemhez.
Érdekes, itt van pár olyan okoskodó, akik előszeretettel degradálják az embert. Nem csak engem, másokat is. Van, akinek valóban érdekes a stílusa, ezt nem is tagadom.
Aztán vannak azok, akik szépen nekiállnak az angol kifejezésekkel dobálózni, majd még úgy is érzik, hogy ők megerősítették állításaikat. Ilyen pl. Papichulo is, annyi fűszerrel, hogy ő még nekiáll másokat vitakultúrára oktatni, bár ő azt nem ismeri. Ja és másik finomság nála, hogy előszeretettel rágalmaz meg másokat, bár ugyebár állítását nem tudja megerősíteni, de gyorsan előjön azzal a falsh szöveggel, hogy nem is neki kell bizonyítania. Kár, hogy a saját érvelése tipikus kígyó bekapta a farkát esete, hiszen azzal, hogy azt állítja, valaki hazudik, azzal neki is születik egy bizonyítási kötelezettsége. Ezt persze semmibe veszi, mert könnyebb ilyenkor a szép angol kifejezései mögé bújni, meg hárítani, hárítani, hárítani...
Azon azért jót nevethettem, hogy jött egy állítás, de én buktam bele M2 szerint (konkrétan a PowerPC-s dolog). Megjegyezném, ha egyszer egyikek sem tudja bebizonyítani, hogy az én állításom helytelen, csak vagdalkoztok mindketten a szavakkal, akkor mibe is buktam én bele?
Ugyanez a helyzet az általam felhozott "csak a szerviz cserélhet" esettel is. Elég ideig dolgoztam szervizben, az egyik kiadott dolog pontosan az volt, hogy nézzük meg, történt-e módosítás a gépben vagy sem. Jobb helyeken ezt megfűszerezik egy szép kis matricával, rosszabb helyeken még az sincs. Ha bármi változás van a gyári specifikáció és a beadott gép között, bukta a gari. Ez mindegyik BRAND gyártóra igaz (némelyiknél jól le is követhető, mert direkt van egy honlap, amin szerepel a gép aktuális specifikációja és amit kizárólag úgy módosíthatnak, hogy a szerviz bekér sorozatszámra alkatrészt, az pedig bevezetésre kerül a gép adatlapjára), sőt, egy jó ideje az Apple-re is.
Ha ez nem lenne elég, a gyártók más "fegyvert" is bevetnek: BIOS / EFI megjegyezheti a hardverváltozást egy logban (HP tuti így tesz jó ideje, mivel annak rendszerét volt szerencsém látni). Másik megoldás egy hardver követő szoftver, ami szintén minden lényeges hardverváltozást feljegyez, majd a logot átküldi a gyártó szerverének, ahol bejegyzésre kerül. Tekintve, hogy ez kicsikét erőforrás igényesebb, gondolom ezt használja kevesebb gyártó.
Szóval az Apple tudomásom szerint az előbbi verziót követi. Ennek megfelelően ha a készülék garis időn belül meghibásodik, máris lehet egy jó indokuk a gari megszüntetésére. Ezzel így simán lehet "nagyobb" javítási költségeket megkerülni. A rendszer működik, a cég meg pénzt spórol (ezen is).
Ez az, amit persze nem fognak szép nagy betűkkel kiírni. Aki el akarja hinni, elhiszi, aki meg nem, annak kívánom, hogy ne kerüljön egyszer kellemetlen helyzetbe oly módon, hogy garit bukik, mert valamit kicserélt a gépben és az később meghibásodott. Ha egyszer mégis így járna, javaslom, gondoljon arra, hogy volt valaki, aki figyelmeztette, de ugye egyszerűbb degradálni másokat, mint oda is figyelni arra, amit mond...