Europa Universalis IV
  • warcat
    #882
    Azért remélem használjátok a különböző térképmódokat, egyből a 3. megmutatja szép szinesen melyik terület melyik kereskedelmi zónához tartozik.
    A zónák fő tartományát tökmindegy,hogy ki birtokolja.Az csak extra trade powert biztosít.Az egész egy részvénye rendszerű,annyit kapsz az összaranyból,amennyi %részvényt biztosít a gócban jelenlévő trade powered.
    Trade powert a tartományok és az azokban felhúzott épületek adnak,illetve a zóna védelmére kirendelt kereskedelmi flottád nagyága.A kereskedőhajó közvetlenül a nagy csatahajó után van,Az alapverzió 3 trade powert ad/db.
    Ez kevésnek tűnik első blikkre,DE nem kerülnek monarch pontba,és óceánparti birodalmaknak baromi sok lehet!Naval ideán belül a grand navyvel pl Spanyolországgal az 1500as évek végére több mint 200 hajót bírt el a a naval force limitem.Eznekívül annyira jók,és olyan sok pénzt lehet a kereskedelemmel összehozni,hogy az sem érdekes, ha jóval túlléped a határt.Sokba kerül,de az AI nem tud mit kezdeni vele mert oda nem fog követni,és ezért teljesen elnyomod a te javadra a mérleget.Pl Sevilla node spanyol része + épületek +40 hajós flotta 95% felettipénzbevételt eredményez.
    Érdemes megemlíteni,hogy a trade power csak akkor nagyon fontos,ha más is jelen tud lenni a nodeban.Ha nagyhatalomként az összes tartományt birtoklod,akkor nem igazán tudnak belepiszkálni.

    A node értékét kétféleképpen lehet növelni:a másik nodeból odaterelt arannyal,illetve épületekkel.Ezek jellemzóen a trade valuet és a termelékenységet növelő épületek.
    Steering elmagyarázásába nem megyek megint bele,volt már.
    Kereskedőt otthoni nodeban elég ritkán érdemes hagyni,csupán 10% extra bevételt biztosít,ez nem sok.Hasznosabb feléd terelni az árukat,ha van mit(másik hatalom is terelheti feléd a cuccost,mert az ő nodeja meg a tied után jön,ekkor nem kell extra kereskedő mert jófelé megy a cucc,és a te trade powered automatikusan hozzáadódik az irányhoz)

    Az igazán hatlmas,pénzügyet triviálissá tevő kereskedelmi haszon akkor jön be,ha létrehozol egy hatalmas terelőláncot:erre jó példa a Kína-India-Afrika/Omán-csücsök-le a keleti parton Swáziföldön át Dél-Afrikába,onnan Elefántcsontpartra,át a Karib-tengerre,majd Sevilla-Bordó-Antwerpen.
    Na ha egy ilyen láncot bebiztosítasz kereskedelmi flottával,fürödhetsz a pénzben kb.