Másrészt iszonyatosan le van maradva a játékipar jelenlegi fejlettsége tekintetében.
Elhangzott a ME széria, ami nem csak a dugósbaszós jelenetek miatt volt filmszerű, hanem azért elég jól kidolgozott karakterek, egyéniségek is voltak benne. A játékon végigvonult egyfajta moralitás, az ember bizony tudott benne kemény csákó, meg az igazságság harcosa is lenni. Máskérdés, hogy a 3. rész végére ezen dolgok nagyrészébe belexartak a készítők.
Azonban ha az érzelmeket nézzük, az utóbbi évek egyik legütősebb játéka volt a Heavy Rain. Színészekről mósönkepcsörölt mimikával és iszonyat erős érzelmitöltéssel végig a játékban.
És akkor mondjunk még 2 régebbi példát.
Silen Hill 2. Vagy 10 éves gáme, a fő kérdés nagyon hasonló a HR-éhez: mit tennél meg azokért akiket szeretsz és hol a határ. A zombimészárlás közben bizony előjött ez, már akinek persze volt rá agya, hogy észrevegye.
Kicsit Sci-fisebb környezetben, nekem a Final Fantasy X-volt még abból az időből olyan, hogy a végigjátszás után csak ültem és kattogott az agyam, ki volt a főszereplő, ki álmodott kit, dúltak az érzelmek, meg bazmegeztem csak magamban, mint egy jobb mozifilm megnézése után.