• NEXUS6
    #14
    Lord Kelvin mondott ilyesmit, olyan 1895 tájékán. Annyival árnyaltabb azért a kép, hogy ő inkább a repülés gyakorlati értelmét kérdőjelezte meg, mint sem magát a repülést. Kvázi azt mondta, hogy nem lehet üzletileg kifizetődő vállalkozást repülőgépekre építeni. Mondjuk ilyen vállakozás, vagy vállakozások már vagy 50-éve voltak addigra, akik gőzhajtású gépeket terveztek és pl. egzotikus utazásokat ajánlottak az embereknek Egyiptomba, meg más helyekre már 1843-ban! Pl Ariel

    A gond az volt inkább, hogy nem volt még olyan motor, aminek a tömeg/teljesítmény aránya lehetővé tette volna ezt. Az aerodinamika legalapvetőbb részeivel már nagyjából tisztában voltak. A beszámolók szerint már akkor produkáltak rövid, pár 10 m-es repüléseket ilyen gőzös modelekkel.

    Kb az volt a helyzet az 1800-as évek második felében a reüléssel kapcsolatban, mint manapság a kereskedelmi űrrepüléssel. Van, de az eszközök sem olyanok egyelőre, meg jó kérdés, hogy egyáltalán életben maradnának ezek a vállalkozások. Ma is csak az állami megrendelések, gazdag mecénástól jövő támogatások tartják ezeket életben.
    Persze valszeg kinövik magukat, de az még idő. A polgári repülésnek is kellett vagy 80 év mire a kezdetektől számítva igazán beindult.