• teddybear
    #165
    Ami azt illeti, nem csak akkumulátorral hajtott elektromos autók léteznek.
    Az elektromos hajtás már nagyon jól ki van fejlesztve, a gond a táplálással van. A legegyszerűbb az akku, csakhogy bár ezeket folyamatosan fejlesztik, drágák és súlyosak. Ráadásul elég alacsony a súly-energiatárolási képességük. A másik gyenge pont az akkuk feltöltése. Sajnos általában a mezei felhasználó éppen napközben viszi el otthonról a kocsit-> amikor a napelem töltene. Ezt megoldhatjuk két, cserélhető akkupakkal, de ennek komoly ára van. Arról nem is beszélve, hogy nem mindig süt a nap.
    Ráadásul a magyar(De az összes többi sem!) energia-rendszer nem képes ekkora plusz terhelést országos szinten lekezelni.

    Más módszerek:

    Vezetékes táplálás; ez több szempontból is előnyös, de ugyanakkor megvannak a hátrányai. Elsősorban ott lehet használni, ahol amúgy is rögzített az útvonal, azaz villamosoknál, és vonatoknál. Továbbá ott van a troli is, ami egyfajta hibrid. A legnagyobb hátránya maga a kötött pálya, aminek a kiépítése nem kicsit drága, és semmilyen szabadságot nem engedélyez az útvonal megválasztásakor.

    Hidrogén(üzemanyag)cella. A mezei méregzöld ideális kocsija. Sajnos ez sem igazán jó megoldás. A hidrogén nagyon illékony, nem marad meg a tartályban sokáig, és másrészt is nehezen tárolható. A közhiedelemmel ellentétben a vízbontásos előállítása drága, az elektromos vízbontás hatásfoka nem igazán jó. Sokkal olcsóbban állítható elő földgázból( A "Olajlobby" máris teli torokból röhög!)

    Hibrid meghajtás. A méregzöldek másik választása, az igazi fából vaskarika. Összegzi a kétféle meghajtás összes hibáját, olyan mint az állatorvosi műanyag tanulólova, amin az összes lóbetegség megvan.
    Rövid távon keveset fogyaszt, mert amíg az akkukban van töltés azt használja, de a hosszabb távú útnál előjön az alul méretezett belsőégésű motor, és a normál kocsihoz képest jóval magasabb önsúly okozta problémák.
    És persze ottan egyrészt a magasabb előállítási költség, illetve a bonyolultabb szerkezet adta hajlam a meghibásodásra.