• NEXUS6
    #38
    Azért vegyük figyelembe, hogy a Saturn-5-nél a hatalmas induló fokozat arra kell, hogy az űrhajó 95%-át kitevő hajtóanyagot a levegőbe emelje.

    Az elektromos-nukleáris aerodinamikai gyorsításnál nem szükséges a saját sújt meghaladó tolóerő biztosítása! Itt egy megfelelő repülőgépszerű kialakítással a levegőben tartást a sebesség következtében létrejövő tolóerő biztosíthatja.

    Egy gyorsító booster azért valószínűleg kellene neki, de ugyan az a probléma, ami a Staurn-5-öt hatalmassá teszi fordított eredményt is hozhat. A problémára a megoldást a repülőgép tömegének és hajtómű teljesítményének növelése mellett a repülőgép tömegének/hajtómű teljesítményének csökkenése is jelentheti.

    Pl az elsőgenerációs Comet jet-utasszállító/vagy más nagyobb elsőgenerációs repülőgépek meglepően alacsony tömeg/tolóerő viszonnyal rendelkeztek, 1/10-hez kb.
    Namost egy ilyen nukleáris-elektromos meghajtásnál valszeg elég lenne ugyan ez. Azonban ellentétben eggy ilyen utasszállítóval nagyobb magasságokban a megfelelő aerodinamikai kialakítással tovább gyorsulhatna, illetve a hajtóműből sem fogyna ki a szufla a magasság/sebesség növekedésével.

    Saccra kb egy 300 t-ás nukleáris repülőgép már képes lehet ilyen űrhajóként funkcionálni.