• Deus Ex
    #162
    Ez az Ajax érdekes, eddig nem hallottam róla, és a wiki szerint a Russian Födöration most is reszelgeti, jelentsen ez bármi is.

    Azt viszont nem teljesen értem, miért érdekes a tolóerő/tömeg arány egy hiperszónikus eszköznél. Repülőgépnél az adott magasságon értett végsebességet a repülőgép szilárdsági, kormányozhatósági, hőterhelhetőségi, nyomásállósági, hajtómű-működési jellemzői, valamint a mindenkori légellenállás/tolóerő viszony korlátozza. Bár nyilván könnyebb a tömeget kiolvasni a wikiből, mint kiszámolni a légellenállást az adott magasságon, tömeggel, sebességgel. (Egyébként milyen tömegről is van szó? Felszálló, vagy az utazómagasságra belépéskori tüzamaradékkal érettre? Vagy az utazósebességen értett átlagos tömeg? Milyen magasságon, sebességnél mért tolóerőről beszélünk? A kétáramú utánégetős gázturbinák tolóereje 12-14 km magasságban, vagyis általában a 4. generációs katonai repcsik abszolút maximális sebességének térségében kb. tizede a földközelben mérhetőnek. A kis és közepes magasságon 1 feletti, vagy földközelben, nagy sebesség mellett a 2 közeli tolóerő/tömeg viszony magasan lehet 0,1 is.)

    Nem szerencsés vérre menő harcot vívni pár sarokszám alapján, mély szakmai ismeretek és évtizedes tapasztalat nélkül rosszul fog működni az intuníció.

    Célszerűbb abból kiindulni, ha egyszerű volna ilyen eszközöket létrehozni, nem harminc éve fejlesztenék a Hotol/SkyLon hajtóművét. S ez csak a hajtómű.