kvp#138
V1 pulsejet mukodese:
-uzemanyagot kevernek a csoben talalhato levegobe
-begyujtjak
-a robbanas ereje bezarja az elso szelepeket, a tulnyomas hatul tavozik
-a kiaramlo gazok toloerot generalnak
-leesik a nyomas legkori szintre
-kinyilik a szelep, elolrol es hatulrol levego aramlik be
-ismetles
Igazabol mukodne akkor is ha a szelepet zarva tartanak, csak akkor joreszt az egestermekeit szivna vissza, mig igy a menetszel miatt joreszt friss levego aramlik be. A menetszel hatasa gyakorlatilag ugyanaz, mint egy robbanomotornal a turbofeltolto.
A sugarhajtomuvek annyival jobbak, hogy a folyamatos eroltetett tulnyomas es az egester formai kialakitasa miatt a gazok szelepek hasznalata nelkul indulnak meg hatulra. A torlosugarhajtomuvek (ramjet-ek) ugyanezt csinaljak, de akkora sebessegen, hogy mar nem szukseges a kompresszor, viszont meg hangsebesseg folott is hangsebesseg kozeli a levego bearamlasa. A scramjet-ek hasonloan mukodnek, de hangsebesseg folott aramlik be a levego es ezert hangsebesseg folott kell elegetni azt.
"Egyáltalán, hogy nézett ki Concorde-val egy vészsüllyedés M 2 18 k környezetben?"
Hangsebesseggel sullyedtek volna. Az oxigenmaszkok csak a reszleges dekompressziora jok, tehat amikor szokik a levego, de relative lassan. Egy mai utasszallito nagy magassagon teljes dekompresszio eseten darabokra szakadna, mivel a tulnyomast is kihasznaljak a szerkezeti merevseg megtartasahoz. Egyszeruen van nehany hibajelenseg, amire semmilyen biztositast nem epitenek be a gepekbe. (pl. az uj airbus-on a hidraulika nem duplazott, csak keresztezett, tehat 1 hajtomu elvesztese eseten 50%-os, mig ket eltero oldali hajtomu elvesztese eseten 100%-os a hidraulikai rendszer leallasa, mig a villanymotoros tartalek rendszer 10%-os kormanyozhatosagot tud biztositani, persze csak ha van aram es nem annak hibaja miatt alltak le a hajtomuvek is)