• llax
    #49
    Ha SSTO, akkor a Falcon 9 még kiindulási alapnak is felejtős. Mi több, "hagyományos" rakéta felépítés is felejtős.

    A Skylon még elméletben is csak úgy képes erre, hogy a viszonylag nehéz oxigén egy részét nem cipelné magával. Ha a gyakorlatban is megvalósul egyszer, akkor annak úgy is olyan fogyókúra lesz a vége, mint az Apollo-nál, STS-nél, Orion-nál és szinte minden eddigi űreszköznél volt, de mivel itt minden egyben oda-vissza utazik, a faragás szinte csak a hasznos terhet érintheti.

    Ha a Falcon 9 ből indulunk ki, akkor menteni csak az 1. fokozatot kellene, szerintem. 10-ből 9 hajtóművet így is visszakapnánk. Bármilyen, a tömeg növekedésével járó technika bevetése csak az 1. fokozatnál oldható meg úgy (némi tuning árán), hogy a hasznos teherből nem 1:1 -ben vesz el, vagy a terhelhetőség megtartása nem jár a rakéta méretének drasztikus növekedésével (ami egyúttal vagy több , vagy komolyabb hajtóműveket szükségét is magával hozná).
    Mivel a 2. fokozatnak el kell érnie az orbitális sebesség 99,9++%-át, a ráaggatott hővédelem, a visszahozáshoz szükséges üzemanyag és minden más kacat a hasznos teherből vesz el, méghozzá 1:1 -ben, ez viszont az egységárat növeli.