
Hivatalos oldal :: Hivatalos facebook :: elderscrolls.hu :: Tamriel Történelmi Tudástár :: Magyar guildek @ ES HQ
TÖRLÉSRE KERÜLŐ HSZ-EK: TROLL, OFF, SPAM, FLOOD, SZEMÉLYESKEDÉS, KÖZÖSSÉGBOMLASZTÓ VISELKEDÉS
MAGYAR SZÖVETSÉG
-
Chris #1503 Úgy érzem túlságosan érzelmi oldalról, vagyis inkább a személyes preferencia felől közelítitek meg ezt az egész fizetési modell kérdést. Nem a havidíj léte vagy nemléte határozza meg a népszerűséget, nem csak a világ fejlettebb részén, de még itt a Balkánon sem, hanem nagyon egyszerűen a minőség. Foglaljuk mondjuk így össze egy szóval a maradandóságot, tartósságot, kihívást, változatosságot, meg minden olyan dolgot amit keresni lehet az ilyen játékokban. Az esetek többségében egész egyszerűen nem tudatosul a tömegben ez a minőségi igény, aminek ha megfelelne akármelyik aktuális kedvenc, nem lenne az a negatív kritika, elvándorlás-érzet, előfizetési modell, fórumvélemény, ami eltántorítaná az egyszeri delikvenst. Megfordítva, ha vmi szar, akkor az cukormázba csomagolva is szar marad.
De miből lesz a minőség? Nyilván pénzből, már a működő ötleteken és a működő új ötleteken kívül, amik szintén abból lesznek.
El lehet költeni sok pénzt a fejlesztésre többféleképpen, pl. mint a sokat emlegetett Conan esetében, ahol már középtájt elfogyott a karakter lába alól a pixel, annyira befejezetlen volt, vagy mégtöbb pénzt, ahogy az swtor tette az erőforrások rossz súlyozásával a single/mmo élmény és a szinkronizálás terén. Ezekben az esetekben nincs is értelme a fizetési modellről beszélni, mert nem jutottak odáig, hogy a hosszútávú sikereiket az befolyásolja. Nagyon jó példa szerintem a GW2, ahol adott volt induláskor minden téren a jó koncepció, a kidolgozottság, csak vhogy az az érzésem volt, hogy kellett volna alá egy havidíjas fizetési mód, hogy jó ütemben tudjon megjelenés után is tovább fejlődni biztos bevételből, mert a itemshop rendszerrel úgy tűnik mellényúltak. Szerintem nem nagyon volt benne értékelhető kínálat, ami elvitte volna, egyszerűen olyan mintha lefulladt volna a jól üzemelő motor, nem jönnek a fejlesztések, így ennek nem nagyon lehet más oka.
Abba most ne menjünk bele, hogy akármelyik korábbi játék simán lehetett pénzügyileg sikeres, akár egy 25-30%-os nyereséggel is, aminek láttán bármelyik befektető megnyalja mind a tíz ujját. Én inkább többszörösen megtérülő hosszútávú befektetésként tekintek erre a témára, ami nekünk játékosoknak is a legideálisabb.
Emiatt, a jövőbeni fejlődés miatt tartanám én üdvösebbnek a havidíjas rendszert. That's my two cents.