Company of Heroes 2


  • bgabor
    #1188
    Az a gond hogy nem érted az alapvető különbséget a két játék között.
    Mindkettő zseniális, de teljesen eltérnek egymástól, így nem összehasonlíthatók. Én jól ismerem mindkettőt, a COH1-et minden idők legjobb RTS-ének tartom a mai napig, a MOW-ot (és számtalan elődjét és mellékágát) pedig annyira szerettem, hogy annó régen még singleplayer pályacsomagot is csináltam hozzá az editorjában. (Le is töltötték majd 15 ezren :büszkeszmájli:, annyira nagyon nem lehetett szar)

    A COH egy gazdasági és statégiai játék, ahol a sebzéseket statisztikai alapon számolja a program (ezért az elkanyarodó panzerfaust lövedék ha a gép már kiszámolta a találatot). Ha nem ügyelsz a nyersanyagok és az erőforrások(pl: gyalogososztagok) megfelelő kihasználásrára, és a terület(és így a nyersanyagbevételek) uralására akkor véged van. Az egységek mikrómenedzsmentje is fontos, de mindenre egyszere kell figyelni. Sokkal inkább észjáték és sokkal több figylmet követetel mint a MOW. A második részről nem nyilatkoznék behatóbban, szerintem az minden tekintetben jóval gyengébb lett az elsőnél. (óriási gépigény, megvetésre méltó DLC üzletpolitika, egyszerűsítések a korábbi részhez képest, fura átgondolatlanságok(stug és Pz4 egy tierben) és számomra totál jellegtelen orosz egységek)

    A MOW ezzel szemben sokkal kevésbé figyelemigényesebb, viszont a direct control miatt jóval élvezetesebb, mert igazából olyankor egy felülnézetes FPS vagy tankos/járműves játék, és az egységek mikrózása is nagyon élvezetes. Nagyon jó fun játék multiban is. Cserébe nem igazi stratégiai játék, sokkal inkább akciójáték. Nem túl sok figyelmet igénylő, fun játék. De nyilvánvalóan nem alkalmas rá hogy mondjuk Starcraft szintű komoly e-sport játék legyen belőle, míg a COH alkalmas, méltánytalanul mellőzték mindig is.

    Egyszóval az egyik sportkocsi a másik terepjáró, nem mondhatod meg melyik a jobb mert teljesen más célt szolgálnak.