• NEXUS6
    #89
    Ha nem lenne légiközlekedés, és valaki kitalálná, hogy repülővel gyak üzemanyagárban ezer km-re repülsz és ebből valakinek gazdasági haszna lesz azt jól hülyének néznéd nem?

    Márpedig ma pont ez a helyzet. Olcsóbb Párizsba, Madridba repülővel menni, mint busszal! Miért? Mert egy göbzi utas-km-re levetítve tényleg gazdaságosabb.

    Egy rakéta pár perc alatt LEO pályán van. Ha csinálnak egyet, ami viszonylag olcsó és sok embert tud felvinni, amire igény is van, az ugyan úgy fog gazdaságilag működni mint a repülés. Elég hozza a sima reaktív meghajtás nem kell hozzá sztártrek teknolódzsi.


    Pl. az STS rendszer nem attól volt drága (effektive), hogy sok ember és nagy infrastruktúra kell hozzá, hanem hogy ezt az infrastruktúrát max évente 2-3 alkalommal használják.
    Ha csak 2 járat indulna Párizsba évente, arra te biztos nem jutnál fel, max Denis Tito, meg Csárlsz Simonyi.

    A gond az volt az STS-sel, hogy technikailag lett elbaxva. Ha jól emléxem volt erről egy sorozat is itt az SG-n, nemtom olvastad-e.
    Ez a rendszer nem is volt alkalmas arra amire az eredeti kiírás szólt, hogy 1-2 héten belül komolyabb műszaki felkészítés nélkül újra induljon. Azoknak az STS-t leváltó rendszereknek a fejlesztését, amelyek ezt tudnák a politikusok folyamatosan leállították/szétverték a hektikus űrpolitikájukkal.