• johnfly
    #209
    Ezek szép, és jó meglátások. azonban ne feledjük el, hogy a napelemek, szélturbinák alkalmazásának meg vannak a házi méretű megoldásai is. Például a napelemek tökéletesen elférnek a megfelelő tájolású tetőkön, ahol nem vesznek el kihasználatlan területeket, mert a tetőcserepek alatt egyébként is árnyék van.....
    Nálunk például tökéletes helye van a szélkeréknek a szomszéd ház, és a mienk által közbezárt, szeles udvar fölött, mert nagyjából mindig ugyanonnan fúj a szél, és nagyobb sebességgel, mint mondjuk a háztető fölött. Nincs is nagyobb hanggal, mert a szél zúgása elnyomja, amikor működik, amikor meg nem fúj a szél, nem is ad ki hangot, mivel nem forog. Házilag építettem Uwe Hallenga- Szélkerék házilag című könyve alapján. Sok tízezer ilyen kicsi egyedileg üzemelő egység nagyobb kapacitást jelentene, mint 117db ipari méretű. Ezekkel egyébként a villamosmérnököknek pont az a problémájuk, hogy nem tervezhető előre a termelésük. A sok kis napelem-szélkerék hibrid rendszerű, ad-vesz villanyórás megoldású termelő egységek elterjedésével, azok termelékenysége teljesen más tészta lesz.
    A hidrogén üzemű autókhoz meg annyit fűznék hozzá, hogy a benzinüzemű gépjárművek kipufogógázainak is jó fele vízgőz. Pont az a probléma vele, hogy ez a vízgőz képez a többi szennyező anyaggal együtt aeroszolt magas légköri nyomású időszakokban, és ebből lesz a szmog. Ha hidrogén üzemű autók mászkálnának, ilyenkor csak közönséges köd lenne. Ha meg olyanok a körülmények, hogy kicsapódik, hát had csapódjon. Amikor 100% a levegő relatív páratartalma, egyéb természetes tényezők miatt, akkor is kicsapódik a felesleg, és az sem szokott senkit meglepni. Olyankor van harmat a füvön, vagy télen a zúzmara.