asgh#11
Eltérő üzleti modellel működő cégeket hasonlítasz össze. Ebben a versenyben nem az Intel vs ARM az érdekes, hanem az Intel vs Apple, Samsung, Google, stb. Ezek a cégek gyártói, fejlesztői és vásárlói is egyben az ARM prociknak. Az Intelnek tehát nem csak arról kellene meggyőznie a mobil szegmens legnagyobb versenyzőit, hogy mobil piacra szánt termékeik jobbak az ARM megoldásoknál, hanem hogy megéri nekik feladni az ARM által nyújtott stratégiai függetlenségüket a jobb Intel procikért cserébe. Ez csak akkor fordulhat elő, ha az Intel olyan megoldással áll elő, amivel szemben az ARM esélytelen. Márpedig pont itt a lényeg: a netto teljesítmény többlet (ugyanolyan fogyasztás mellett) nem elég, hogy az Apple, Samsung, Google méretű, hosszabb távra tervező cégek elcsábuljanak. Ahhoz valamiféle paradigmaváltásra lenne szükség (mint mondjuk a csatlakozók esetén a Thunderbolt), márpedig ilyenről még csak pletyka szinten sem hallani.