glkb0iab9cwfxwfikpr4.png
Wargame series (Red Dragon)

Magyar nyelvű bemutató.
  • Molnibalage
    #697
    Hétvégén sikerült a disconnect problémát, játék közben egyszer sem kacsolt szét. Elég sokminden teszteltük tapasztaltok a következőek.

    -----------

    Füsttel beburkolva a SACLOS/IR SAM-et azok nem tudnak indítani helire, viszont repcsire igen. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy túl tápos lenne az, hogy a területtűzre és LOS nélküli gépek így túl táposak lennének, de az én véleményem szerint ez inkább ordas nagy bug...

    A lévédelmi egységek és a repcsik modellező értékei mintha csak dísznek vannak. A legmagasabb ECM-mel bíró gépet is leszedi kőkorszaki MANPAD és IR/radar SHORAD is. A fegyverek sebzése és elnyomása az, ami eltérő lehet, de találati arányban semmi eltérőt nem láttam egyenesen repülő cél esetén. A SAM fölött közelében manőverő, fordulóban levő gépet ellenben kis távolság esetén még a legfejlettebb rendszer sem talál el. Apró hiba, hogy a gépek egyenesen repülnek rá a célra... A legfejlettebb F-15E-t egy szemből indított Buk átzavarja az örök vadászmezőkre. Igen, egy szem rakéta. A tesztek alatt hagytam közel jönni L-39-et és csak akkor kapcsoltam fel a két Hawk-t, amikor az Alba körözött. 6 darab rakétából nulla talált. Az egyik teszten felkapcsolva hagytam és valami csoda fojtán a közeledő gépet sem szedte le és a körözgetés közben a 3. rakéta találta el. Összeségében tehát 9 rakéta = 1 db L-39. A sokkal gyorsabban közeledő F-15E-t meg egy Buk leszedte.

    A gépek mikromenedzselésével persze lehet trükközni, hogy cikkcakkozva próbálsz közelíteni, de ez irgalmatlan nehéz, és ha ellenséges vadász jön, akkor annak esélye, hogy a vadászt és a SAM-et is kimanőverezed szinte 0.

    A modellező értékek ellenére az orosz vadászok superiorok, MiG-29 és Su-27 rendszersen szedi le az AIM-9L/M-es vadászokat és az F-15 volt olyan, hogy 6 (!) rakéta indításból - 3-3 AIM-9/AIM-7 - semmit sem talált. Aztán berongyolt egy szem Szu-27 és lelőtt két gépet. No comment...

    A SEAD gépek nálam igen gyengén muzsikálnak. Az F-4G szeritnem semmire sem jó túl kicsi a rakéta hatótáv és iszonyatosan pontatlan. A Raven nem lenne rossz, csak 1 darabbal a seggedet törölheted ki, de másra nemigen jó.

    A vadászgépek sebességeinek beállítása egy rossz vicc. F-104 és F-5 vadászoknál 750 km/h van beállítva, mikor lényegében még light csapásmérő konfigan is képesek pont úgy az 900-1000 km/h tartására utánégető nélkül, mint más gép. Ezen sürgősen változtatni kellene.

    A gépek úgy tűnik, hogy azonos forduló szögsebességel fordulnak, ami a nagyobb sebességű gépnél nagyobb forduló sugarat jelent, tehát egy F-15-nek egy lassú gép mögé fordulásával gondja van, mert sebességet nem vált, ellenben nem tud superior szögsebességgel fordulni. (Ez minden vadásznál igaz.)

    Szóval a légierő csak nagy mákkal használható, folyamatos mikromenedzseléssel és még úgy is lutri. Csapásmérő gépeket én már nem is veszek, csak védővadászokat... Vagy talán még az megy, hogy 3 vs 3 vagy 4 vs 4-ben valaki összerak egy motorized decket úgy, hogy a többiek másra specializálódnak, ő meg csak heli + vadászokkal foglalkozik meg légvédelemmel. Az átlagjátékosnak szeritnem nincsenek olyan reflexei, hogy a gépeket mikromenedzselje.

    Szóval - már elnézést - de a repülőgépek így legfeljebb viccnek jók, de nem illeszszimulációnak nem. Mivel körözgetnek egy pont felett és nincs waypontok közötti patrol - ez számtalan egységnek kellene - ezért sokszor színtiszta mák, hogy képes -e a vadász ráfordulni a közeledő gépre, vagy sem...

    Légvédelmi rakéta és AAA az erdő közepéből is képes simán indítani, nagyon ritkán volt olyan, hogy csökkent volna az indítási táv. Ez is szerintem túl nagy szemétség. Nem elég, hogy túl táp a SAM, még atomjól is rejtőzködik és képes onnan índítani is...?

    A kinti fórumon - nem tudom, hogy volt már -e ilyen topik - de készülök egy megaposzttal a légierő/légvédelem kérdéskörben, hogy tisztázzuk már, hogy mit és hogyan akartak modellezni és miért, mert ez így véleményen szerint se nem túl életszagú, se nem túl praktikus.

    A Zippo tankkal próbálkoztam, de gyakorlatialg használhatatlan, mert nem képes indirect tüzelésre. Hiba viszem közel füsstel egy épülethez, a pct. egységek azonnal kinyírják. 1000 méters lőtávval kívül van a mezei pct. eszközök hatótávján, de ha csak egy 5 füst huzalos pct. egység van, azok egy, max. két találattal leszedik őket és semmilyen tanknak nem jelentenek kihívást. Hiába olcsó - asszem 20 zsé egy darab - 1 VHC slotba került - értelmes egyésgek nemigen vannak ott, mindig van neki olcsó hely - még tömegesen is használhatatlan. Nem értem, hogy egy területfegyvernek miért nincs indirect tüzelési módja...

    A nagy M109 típusú ágyúk helyett az aknavetősek jobbak. Bár mozgatni kell őket, de közelről a tűzgyorsaság nagyobb és több lőszerük is van. Füst fejlesztésre jobbak, de elnyomi velük még semmit sem sikerült. (Pedig volt, hogy 3-as ütegbe szerveztem őket.)

    A TOW rakétás egységek az erdő széléréő képesek indítani. A furcsa az, hogy huzalvezérlésnél - heliről - mozgó és álló célra ugyanaz a hit chance. Harckocsi lövegnél ezt még nem néztem, de ha így van, akkor ez nagyon meredek. Ez esetben mi értelme van mozogi bármivel is, ha nem lesz a célpont húzosabb? Csak a saját képességedet zúzod le.

    Hát, kb. ennyi.