glkb0iab9cwfxwfikpr4.png
Wargame series (Red Dragon)

Magyar nyelvű bemutató.
  • Molnibalage
    #1508
    Tegnap este volt egy kis RD, párosban és három ismeretlennel is. Íme a tapasztalatok.

    A játék alapetően lassabb és kevésbé darálós lett szerintem. A pályák nagyon, manőverező harc lehetséges még 3 v 3 és 4 v 4-ben is. 2 v 2-őn meg aztán ihaj. Ez jó. 4 v 4-ben olyan szintű mikrózást tudtam csinálni, mint low cost-ban...! A bevételen normál beállítás esetén csigalassan jön, érzése talán fele/harmada az ALB-snek.

    A pályák szerintem változatosak, a valódo smooth elevation modelezés miatt eszméletlen lehetőségek vannak mikrózás szintjén és még 4 v 4 -ban is van rá idő.

    Az artyk tűzereje nagyobb, de lassabbak és még jobban eszik a supportot.

    A játékosok nagy része totál noob, eszméletlen campelés megy. Olyan könnyű győzni - főleg a PACT oldalon - hogy arra szavak alig vannak...

    A 4 v 4 játékomban véletlenül úgy léptem be USSR deckkel, hogy elfelejtettem befejezni. Egyetlen recon és inf sem volt benne, supportból is csak egy Msta és egy slot Urgagan, semmi lévédelmem nem volt. A csapattársak eszméletlenül campeltek és az egyikik állítása szerint a legjobb ranked játékos.

    (Ezen jót röhögtem, mert ő is campelt és való igaz, hogy ért el jó sok killt, csak éppen én normális játékkal 5 perc alatt letoltam volta az ellent pályáról... Komolyan mondom, ha ezek a legjobb játékosok, akkor én simán köztük vagyok...)

    Supportot nagyrészt szartak adni folyamatos kérés ellenére is, de még így is a végén azért majdnem letoltuk az ellent a pályáról, mikor sok baszogatás után végre hajlandóak voltak megmozdulni. Naná, hogy én értem el a legtöbb killt, csak a support miatt elvesztettem két drága tankot is. A kill ratio-m így is annyi volt, mint az állítólagos egyik legjobb játékosé csak éppen sokkal többet öltem. No comment...

    A replay-t visszanézetm. Ha lett volna csak két slot inf meg egy kis recon - nem vicc - egyedül letotlam volna a francba az egész térképet. Igen, négy játékos ellen, annyira noobok és OP a vörös oldal. A szárnyakon volt, hogy négy közepes/könnyű hk és 1-2 inf volt összesen. Ezt 2-3 BMTP és 2 top tier hk. reggelire megette volna, csak mivel ezek zsenik nem jöttek előre a légifedezettel előre semmit sem tehettem. Úgy csináltam, hogy vársoba ment a Uragan sortűz meg buration és elindulta a BMPT és hk. még így is legyalultam mindent.

    (Félelmetesen OP egység a BMPT. 80-ért nagyobb páncélja van, mint a legtöbb közepes hk-nak. Van rajta gránátvető és olyan Busmaster szerű löveg, hogy fedezékből előmászva a helikopterek is lemészárolja... 2450-es lőtváll a gyengébb NATO ATGM-mel azonos lőtáva van, tehát azokat is képes magas XP-vel arty support után szétcincálni...)

    Az Uragan és Buratino jelenleg gyakorlatialg "instant win" módon funkcionálnak és Burationból már kettő is jöhetne egy slotban, de én inkább csak egy 4XP-es vettem. Az Uragan gyakorlatialg kipucol egy városrészt, párban meg aztán hajjaj. BLUEFOR oldalon semmi nincs, ami hozzá mérhető. Egy város közepér benyomod a B-t aztán meg Uragan stun. Odamész és a gyalogosok BMPT és Norov supporrttal szarrá cincálnak mindent. (Lestunnolt Leo 2A5-öt szedtem szét 4 darab Norovval veszteség nélkül...)

    A vörös oldal olyan szinten OP szeritnem, hogy az valami eszméletlen. A Tor olyan lőtávval bír, hogy NATO helinek esélye sincs és van mellette még mindig Tunguska és már nem proto. A vörösknél rocket arty smpam mellett is kb. csak legjobb 25-ös AP poweres ATGM jelent veszélyt a top tier hk-ra, ha jól játszol, de az rocket arty spam mellett alacsony morálnál a kertkaput sem találják el...

    A Szu-27S olyan szinten uralja a levegőt, hogy ihaj... Egyedül az alacsony CAP ideje a gyenge pontja.

    Alapvetően nagy jó lehetne az RD csak eszméletlen balansz problémák vannak vele, amit noobok ellen úgy ki lehet használni, hogy az valami félelmetes. Mivel nagyobb tűzereje lett a csöves artynak szinte mindenki campal meg cluster rocket arty vaklövésekkel próbálkoznak CV snipingra. Erre annyi pontot pazarolnak el, hogy így simán le lehet tolni mindent a pályáról, mert a manőverző mozgó harccsoport ellen tehetetlenek... Reménykedjünk, hogy tesznek ez ellen valamit.

    Nagyon sok paraméterrel lehet szobát létrehozni, egyes korszakot, de talán deckfajtákat is ki lehet zárni. Az új ultrabrutál egyésgek miatt a viszont régi cuccokat szinte semmi értelme használn. A mikrózott minőség és főlega vörös rocket arty elnyomással a fejlett egységek egyszerűen beadarálnak mindent. A régi fegyverek egyszerűen labdába nem rúgnak. C cat játénak pl. csak úgy van értelme, ha olyan szobát állítasz be, ahova csak olyanna lehet menni.

    A játékban annyi egyés és deck kombó van, hogy az ALB-hez képest a lehetőségek száma már most a végtelnhez tarti. Mondjuk ALB-en már nem kísérletezgetek nagyob, mert megvan a nyerő deck, amivel tudok játszani.

    Ma este 10-11 felé ráér valaki egy kis RD-re?