Wasteland 2
  • SaGa Jr
    #581
    Annak a toronynak akkor lenne szerepe, ha sikerült addig vacakolni, míg mindkét helyet (Highpool és AG Center) is kipusztították az "ellenségei". Ekkor lép színre ez a harmadik torony. A hozzá való alkatrészek (antenna, control circuit) a két elpusztított helyszínen kukázhatóak össze a levert rádiókból, majd ezeket kell beépíteni a kérdéses toronyba és beilleszteni oda az első repeater egységet. Így lesz a Radio Tower helyszín mellett egy második működő rádió a nyugati területen.

    lammaer:
    Szerintem a charisma közel sem lényeges annyira mint írja a tippek összeállítója. Nálam egy ember, a vezér aki dumálgat és aki a leadership skill-t tanulja az, akinek nem 1-es. A többieknek felesleges. Azok a pár százaléknyi bónusz XP-k nem létszükségletek, azok hiányában is gond nélkül meghaladható a 40-es szint és elérhető az 50-es.

    Coordination viszont fontosabb mint írja. Szerintem aki harcolni akar annak kell a 6-os. Awareness nem akkora létszükséglet de a puskásoknak kétségtelenül jól jön, hogy messziről észreveszik az ellenfelet. Intelligence ez egyéni preferencia kérdése. 4-es kell ez tény, ekkor lesz 3 skill point szintenként összeszedhető. 8-al lesz 4. 3-al sincs semmi gondja csapatomnak, bár van a brancsban egy valaki akinek ennél magasabb. Ő tanul több skill-t azt ennyi. A többieknek bőven elég az a 3-4 amit megtanulnak és fejlesztenek. Nem kell mindenkinek mindenhez értenie. Kettőnél több 8-as INT-ű karakter akkor szükséges, ha nem akar az ember felvenni kísérőket hanem csak a négy fős csapatával nyomul és esetleg állati/robot kísérőkkel. Előbbiek tulajdonság bónuszt adnak annak, aki megszelídíti őket (animal skill). A kecske például awareness-t a patkány INT-et és így tovább.
    STR jó ha van 4-es, mert ez több vihető cuccot és több HP-t jelent. Nem kell mindenkinek ekkora legyen, kezdetben még a 3 is gond nélkül működik. Elég ha 10-es szinten rádob az ember +1 pontot. Egy embernek érdemes ennél magasabb értékkel indulnia, hogy legyen aki jól megterhelhető. Később úgyis lehet szerezni Army Issue Backpack-ot (ez egy trinket), ami 20-al növeli a cipelhető cucc mennyiségét és a vízkészletet is ennyivel emeli.

    Két fegyveres skill fejlesztése, különösen a játék elején vagy induláskor, felesleges luxus és szükségtelen is. Egy lőfegyver és majd idővel a brawling vagy az energy egy embernek (de csak akkor ha sikerült megszerezni a unique energy puskát mielőtt az ember átmegy LA-be).

    A Safe Cracking kimondottan loot skill, a játékban nincs széfben egy hely kivételével quest item, így aki kihagyja ezt a skill-t az legfeljebb némi felszerelést bukik.

    Lockpicking, alarm disarming az mindenképpen szükséges, főleg mivel utóbbival az elektronikus és security lockdown szintű "zárak" is nyithatóak. Computer Science a gépek feltöréséhez és akár elektronikus zárak birizgálásához is jól jön. Ezt a hármat egy fegyveres skill kíséretében lehet egy karakternek tanítani.

    Perception sok helyütt jó szolgálatot tehet így szerintem nélkülözhetetlen. Demolitions egy príma Xp növelő eszköz, mert rengeteg az akna és a csapda amik hatástalanításakor szépen hoz a karakternek Xp-t és így gyorsítja szintlépését. Perception mellé ideális.

    Mechanical repair szinte nem is kell a játékban. Arra mondjuk jó, hogy egy helyen egy robot társat szerezzen vele az ember, illetve ha sikerült egy zárat critical failure-rel elcseszni, akkor ezzel a skill-el helyre lehet hozni és aztán lehet ismét próbálkozni a nyitással. A játék elején még nincs rá nagy szükség (a rádió torony a radio tower helyszínen ezzel vagy a computer science skill-el is megjavítható).

    Medic és surgeon skill-ek legalább egy embernél legyenek meg. Ő lesz a gyógyító. A medic speciel másnak is tanítható ha van pár felesleges pont, így az illető az alacsony skill igényű medic csomagokat tudja majd használni és így másokat gyógyítani, plusz magának Xp-t generálni. A surgeon meg számtalan helyzetben jól jön. Vérzést elállítani (kell hozzá megfelelő cucc is), NPC-ket gyógyítani vagy épp megmenteni.

    Toaster repair egy must have skill. Rengeteg toaster van és szinte minden onnan kikerülő tárgyra kíváncsi valaki aki ad érte valami jobbat vagy mást. Nem szabad kihagyni és már a játék elejétől jó ha megvan.

    Weaponsmithing kezdetben letudható Angela kisasszonnyal. Hasznos, mert Arizonában az egyik fő bevételi forrást fogja biztosítani és a modok megszerzésében valamint beépítésében is kiemelkedő szerepe van. Ha nem akar az ember NPC-kkel vacakolni, akkor valaki tanulja meg induláskor vagy 1-2 szintlépésen belül.

    A dumálós skill-ek (Smart/hard/kiss ass) egy embernél összpontosulhatnak, nem kell szétszórni a csapattagok között. Nem egy helyzetet segítenek megoldani, rávilágítani alternatív megoldásokra. Egy RPG-ben elengedhetetlenek.

    Bartering felejthető és felesleges. A megfelelő dolgokkal ugyanis sokkal több pénzt lehet csinálni, mint amennyit a bartering által nyerne az ember.