• Agaba72
    #82
    A példát tőled veszem ha nem gond.
    "Elméletek nélkül sehova sem jutsz, már az is elmélet amikor gyerekkorban azon filózunk hogy mi van a csomagban a fa altt!"
    Nos van az ismeretlen tartalmú csomag. Van a kisgyerek.
    Mi van a csomagban?
    1, filózhatunk rajta napokig, de tudni nem fogjuk esetleg ha ismert dolog, akkor az egyik elméletünkkel ráhibázunk de attól még nem fogjuk tudni mi is van benne. Ahhoz hogy megtudjuk mi van a csomagban meg kell néznünk annak tartalmát. Ha elég "okosak" voltunk, akkor az egyik tippünk (elméletünk) helyes volt de ezt is csak akkor tudjuk meg, mikor már megnéztük az ajándékot.
    2, Meg tehetjük, hogy minden filózást mellőzve, kibontjuk a csomagot és megnézzük. Megfigyeljük. Kell ehhez előtte,bármit is filózni? Nem. Tehát nem igaz, hogy elméletek ( itt filózás) nélkül nem jutok sehová.
    3, Most jön a lényeg. Ha a csomagban egy olyan ajándék van amit a kisgyerek nem ismer, nem is hallott róla, sose látta, akkor hogy fogja megtudni, hogy mi van benne? Filózhat rajta akár ezer évig is de biztos, hogy a sok elméletből egy se fog találni, mert nem is ismeri amin filózik? Min filóztunk, mi lehet az ajándék mikor kicsik voltunk? Csak is olyan dolgokról amit már ismertünk. Következtetés: az ismeretlent csakis megfigyeléssel tudhatod meg, nem pedig elméletek útján.
    Még valami. Én sose mondtam, hogy rakd félre a TUDÁSOD. Azt mondom rakd félre a FELTÉTELEZÉSED (elméletedet). Ha valamit tudsz az nem elmélet. Megégeti a tűz a kezedet? Igen. Ez egy elmélet? Nem. A legbutább hülye gyerek is tudja mert már megtapasztalta, tehát ez tudás nem elmélet. A tudást meg kell becsülni, de egy elmélet az sok minden csak nem tudás.