Thief 4
  • wedge31
    #18
    " A Deus Ex: Human Revolutiont elkövető Eidos Montreal és az Eidos Europe közösen dolgozik a 2014 folyamán PC-re, PS4-re és az Xbox 360 utódjára megjelenő Thiefen. Az első látnivalók tegnap futottak be, ám az első konkrét információkra máig kellett várnunk.
    "Az idő halad, új kapzsiság helyettesíti a régit. A City lakossága még mindig távol van attól, hogy szabad legyen. Én vagyok az, aki hallja a titkaidat, s látja a rejtett igazságot. Árnyék vagyok - sötét és halálos, mint a bársonyos éjszaka. Nem fogod látni, ha jövök. Garrett vagyok, ami a tiéd, az az enyém."
    A félelem a tetőfokára hág a Cityben. Gyűlölet uralkodik minden egyes kövében, miközben a gazdagok boldogulnak, a kevésbé szerencsések nyomorban és elnyomásban élnek. Betegség és éhínség vár rájuk, abban bíznak, hogy ez az állapot megváltozik.

    A Thiefben ismét Garrettet, a mestertolvajt irányítjuk, a cím ismét arra hivatott, hogy megreformálja a belső nézetű, lopakodós játékok műfaját. A város őreivel való közvetlen konfrontációval semmire sem megyünk - ha riasztást kapnak, aktívan keresik a búvóhelyünket, a különböző ellenségek eltérő keresési módszereket használnak.
    A szabad játékmenet elsődleges fontosságú. Minden terület több bejárattal és kijárattal rendelkezik. A "fókusz" képességünkkel láthatóvá válnak azok a tárgyak, amikkel interakcióba léphetünk - például a megmászható csöveket vagy a megszüntethető fényforrásokat is jelzi nekünk a program. A fókusz fejleszthető, így később sokkal nagyobb területet tudunk körbepásztázni, s az őrök sebezhető pontját is kiemeli. Az ellenfelet ellökhetjük, így kicsivel több időt nyerünk a menekülésre, de egyéb megszerezhető támadási formákat is használhatunk.
    A fókusszal kicsit lelassíthatjuk az időt, így Garrettnek több ideje lesz a zsebmetszésre. Minden fiókot és szekrényt ki lehet nyitni zárfeltörés segítségével, s amelyiken ujjlenyomatokat találunk, ott nagy valószínűséggel zsákmány is lapul. A javak pénzt jelentenek, amikkel a küldetések végén frissíthetjük eszközeinket, vagy új muníciót vásárolhatunk. Hősünk olyan kegytárgyakat is lophat, amiknek nincs értéke, de jól mutatnak majd a rejtekhelyén.

    Ami pedig a tolvaj eszközeit illeti: visszatér a bunkósbot, amivel kiüthetjük az őröket és az íj is, melyet számos taktikai célra használhatunk. Szárazjeget aggatva a nyílhegyre kiiktathatjuk a fáklyák és a gyertyák lángját, de füstöt is gerjeszthetünk a speciális bombákkal, így egy ideig láthatatlanságba burkolózunk. Kapunk egy mászóhorgot is, amivel a kiválasztott magaslati pontokra mászhatunk fel.
    Garrett egyébként új fizimiskát kapott a Deadly Shadows óta, sebhelyei tanúskodnak múltjáról. Az Eidos Montreal azt reméli, hogy a reboot hű marad a frencsájz hagyományaihoz. A fejlesztés során számos ötlettel kísérleteztek: például harmadik személyű nézőponttal és parkourrel - a legtöbb mechanika már a helyén van. Jelenleg a harcrendszeren dolgoznak: kockázatossá tennék, ugyanakkor szeretnék, hogy azok a játékosok is élvezzék, akik a csetepatékra rendezkedtek be. Négy ellenféllel szemben viszont semmire sem megyünk.

    A történet szerint Garrett visszatér a Citybe, hiszen a zsarnok Baron került hatalomra. Katonai erővel, elnyomásban tartja a szegényeket, akiket még a pestisjárvány is tizedel. Csak a gazdagok boldogulhatnak ezekben az időkben. A játék úgy kezdődik, hogy hősünk megérkezik a Stonemarket negyedbe egy ekhós szekéren elbújva. Kihallgat egy beszélgetést a város elitjébe tartozó építészről, Theodore Eastwickről. A pletykás őrök szerint a fickó gyakorta megfordul a House of Blossomsnak nevezett bordélyban.
    A bordélyban Garrett elveszti szem elől Eastwicket, de a bejáratnál strázsálók beszélgetésére felfigyelve kiderül, hogy az irodában számos értéktárgy lapul, s ott megtalálja a transzvesztita madám hivatali naplóját is. Hősünk hamarosan menekülni kényszerül a bordélyból egy rejtekajtó segítségével. Még Eastwick amulettjét is magával viszi, csakhogy a nemes rájön a turpisságra és riadót fúj. Ezután az árnyékban lapul, mígnem egy hallott infó alapján olyan ötlete támad, hogy ha ópiumfüstöt ereget a szellőzőrendszerbe, az őrök nagy részét el tudja altatni. Garrett így tesz, visszatartja a lélegzetét és kisebb harcok árán a csatornán keresztül kereket old. " -GK