• Komolytalan
    #79
    Ha a jövőről beszélünk, akkor van esélye az elektromos autónak, meg úgy általában az elektromos közlekedésnek. Ahogy van esélye annak is, hogy újra lovon fogunk járni. A realitás az, hogy fúziós erőmű erősen bukta szagú, amire van reális esély van mint komolyabb energia forrás pár évtizeden belül az a tórium alapú nukleáris energia, de attól meg nem lesz olcsóbb az áram, mint ma. Ráadásul még az a technológia se kész, és ugye ugyanúgy nukleáris, mint az urán alapú, csak talán picit kevésbé veszélyes, szóval nem mindenhol fogják szeretni.

    Az aksicseréről írtam mi vele a gond: Ki lesz a tulajdonosa? Az autó gazdája? Egyszerűen nem éri meg 2-3x áron megvennie ugyanazt az autót, csak azért mert mondjuk felébe kerül a tankolás. Az aksicserélő cég tulajdona? Sose jön be a gyártási költség a tankolások árán.

    "Egy autóra óvatosan is havi 20k elmegy kizárólag üzemanyagra. Ami mondjuk 5-10 éves élettartamot tekintve 2-3milla."
    Hát azért ez attól függ. 20K az 50 liter gázolaj, az 1000 km. Én havi 500-at járok. De ha járnék 1000-et, akkor már simán átlagos lenne az autó használatom, szóval nézzük azt. 10 év - 2.4MFt, üzemanyag költség. Tegyük fel hogy nem tankolhatsz otthon - mert ugye amit ott tankolsz, azon nem lesz aksicsere központnak árrés - így ez a 2.4MFt lesz amit aksicserére költhetsz 10 év alatt. Ennek a felét vond le élből, mert villanyautó tankolásnál az áram nem lesz ingyen. Jóindulatúan számolva (értsd: jövedéki adó nélkül) kb 5000Ft elég 500km-re, vagyis fele mint egy diesel autónál. Szóval 10 év alatt bejön az aksicserés cégnek 1.2MFt (mondom, nincs jövedéki adó - science fiction), ha ugyanannyiért adják az aksicserét mint a dieselt (drágábban ki venné meg?). Egy valamire való akupack meg 10MFt környékén van ma, tömegtermelésestől, mindenestől. K.rva nagy befektetéssel, 10 év alatt, 88%-os veszteség + amibe az üzemeltetés került. Frankó - gondolom sorba fognak érte állni a befektetők.

    Szóval értem én az erőlködést egy szép új világért, de te meg értsd meg, hogy azok az "apró problémák", amik talán nem is léteznek, meg hunyorítva, kerekítve majd elimináljuk őket, azok bizony 2-3-4-10x különbségek a vágyaid meg a realitás között. Otthon tankolósdi, megfizethető villanyautó: 10x rövidebb hatótáv, 10x hosszabb töltésidő mint kellene. Akucserés móka: 1/10x megtérülés a nullszaldóhoz képest (persze horror beruházást, azt igényel). Nem fosszilis energia forrás: 20-25% jelenleg. A villanyautó jelenleg nem megoldás.