• Komolytalan
    #77
    Igen, végig olvastam. És nem így van? A jelenlegi elektromos áramigényt csak úgy tudják kielégíteni, hogy használnak fosszilis energia forrásokat (elsősorban szenet). Nem csak Kínában, gyakorlatilag bárhol. Ha az autók is elektromosak lennének, ez az igény durván megnőne. A mi lakossági villany fogyasztásunk van kb 100-150kWH/hó. Emellett 1x megtankoljuk az autót havonta, az 40 liter benzin, 500km-re. Próbáld ezt kiváltani árammal, és meg fogod látni, hogy ha mi lecserélnénk a jelenlegi benzines autónkat elektromosra, akkor az össz áram igényünk hogy változna. Egy Tesla Roadster kb 50kWH-s aksija reálisan 250km-re lenne elég, ha beraknák egy családi kasztniba (5 személyes, 500L+ csomagtartó). Vagyis ezt 2x meg kellene tankolnom egy hónapban, ezzel durván dupláznám az energia fogyasztásunkat (legalább is 66%-al növelném). És akkor ne beszéljünk pl arról a barátomról, aki havi szinten nem 500, de 10ezer km-et vezet. Vagyis meg kellene duplázni az áram termelést, amit mivel is lehet gyorsan? Fosszilis erőművel. Most a folyamatos veszteségről, úgymint szállítási/konveziós veszteség, szivárgó áram, stb ne is beszéljünk. Ha lenne olcsó, tiszta energiaforrás - ami nincs - akkor lehetne villanyautókban gondolkodni. Addig nem.

    "az akkuumlátor nem az autó tartozéka, ahogy a benzin sem az. Az aksik központilag kell kezelve legyenek, különben elszabadul az általad felvázolt visszaélések káosza"
    És ez az, amit senki se vállal. Mivel baszott nagy befektetés, és esetleges, hosszú távú megtérülés. Értsd: ha én keveset használom az autót, és nem fizetem meg az aksikat (mondjuk egy Tesla Roadsterért nem 22MFt-ot fizetek, csak 8-at), akkor az aksik árát ki kellene fizetnem a tankoláson felül. Amihez havi 500 km simán kevés. Ez benzinből nagy fogyasztással 16eFt, de dieselből kis fogyasztással 10eFt. Ettől nem lehetne több az áram+"aksibérlet" ára sem. Vagyis a 14MFt-t az én, átlagosnak mondható autóhasználatommal 1400 hónap (116.66 év) alatt hozhatnák be úgy, hogy nekik az áram ingyen volna. Pedig 500km-re elég lakossági áram ára (100kWH) úgy 5000 Ft, hogy nincs rajta jövedéki adó. Márpedig ha sok elektromos autó lenne, akkor azon is lenne 100%+ adó, ne aggódj.

    "már 10 éve létezett 100-120 km-t tudó típus. Ma ennek legalább duplája kell legyen,"
    Igen, ezt akár ólomaksikkal is el lehet érni. A mai "telefon aksikkal" meg reális a duplája. Igazándiból nem a hatótáv a probléma, hanem a hatótáv kiterjesztésének módja. Benzinnél/dieselnél ez 5 perc, aksinál meg - ha nem cseréled - akkor órák.

    "100 km bőven elég az emberek 90%-ának, ha otthon tölthető"
    Nem elég. Egyszerűen fel kell fogni, hogy az autó egy luxuscikk. Az ember nem fog úgy autót venni, hogy nem mehet el vele rokonlátogatásra, 200 km-re úgy, hogy este haza is jön. Az ember nem fog úgy autót venni, hogy nem mehet le vele a Horvát tengerpartra. Akkor az már nem luxuscikk lenne, és a napi (tömeg)közlekedés kiváltására az autó egyszerűen indokolatlan (normális helyen, Bp, Mo nem az).

    "az elektromos autók ára egyszerűen közröhej"
    Prius 9MFt, és 2-3km-et tud menni aksiról (mondjuk az aksi típusa miatt sosem engedi lemerülni csak egy picit, ezért is magas az élettartama). Szóval sajnos a jelenlegi elektromos autók azok bizony reális áron forognak. Ólomaksival megfizethető, de max 100 km, drága és könnyű aksival viszont horror, az aksi ára az autó árának több mint a fele.