• kamov
    #32
    A gond az, hogy egy nagyméretű szilárd hajtóanyagú fokozat esetleges felrobbanásakor a több km-es térrészben szétszóródó hajtóanyag darabjai tovább izzanak. Van olyan időtartama az indításnak, amikor a mentőrakéta leválasztása után visszaeső kabin pont az izzó törmelékfelhőben nyit ernyőt. Ekkor az izzó hajtóanyag darabok sugárzott hője megolvaszthatja a kabin ernyőjének zsinórzatát.

    Az Ares-1-ről a légierő 2009-ben publikált egy tanulmányt ami szerint az indítás 30. és 60 másodperce között az SRB felrobbanása esetén még az Ares-1 7 tonnás mentőrakétája sem elég az izzó törmelékfelhő elkerüléséhez.

    Bővebben itt:
    45.Space Wing Ares-1 tanulmány

    Folyékony hajtóanyagú rakétánál egy esetleges robbanás azonnal felemészt minden hajtóanyagot, így ott erősen izzó törmelékfelhő a kabin ernyőjének nyitásakor már nincs.