• llax
    #22
    1. A stúdiókban sincs, mi több egyáltalán nincs, két dolgot lehet tenni;
    egy: keverésnél a stúdióban az anyagot a (minőségibb) hangrendszerek korlátait figyelembe véve létrehozni,
    kettő: lejátszásnál a rendelkezésre álló technikából kihozni a legtöbbet - tökéletes visszaadás csak élőzenénél - a helyszínen, kihangosítás nélkül (kivéve: elektronikus hangszerek) hallgatva létezik

    2. Ez csak az elektronikus hangszerekre igaz, de azoknak a visszaadása is egyszerűbb.

    3. A 44.1khz/16bit annyira azért nem rossz, emberi hanghoz (ének) és elektronikus zenéhez bőven elég, akusztikus hangszerekhez is még éppen elviselhető (ha a hangrendszer mindent visszaad relatíve alacsony torzítással, ami ebbe a felbontásba belefér), persze audiofil igényekhez édeskevés. Olyan felszereléssel is kevés ember rendelkezik, amely mindent visszaadna, ami egy gyári audio-CD 44.1khz/16bit korlátaiba belefér (az adatlapokat felejtsük el, pontosabban komolyan venni csak komoly eszközöknél szabad).

    4. a tömörítés egészen addig semmit nem számít amíg veszteségmentes, ill. kellően nagy felbontásnál még csekélyebb veszteség is belefér.