• NEXUS6
    #54
    "Egy teljesen egyedi grafikus chip van az Xboxban, amit a nulláról készítettek külön konzolba, és az akkori elérhető X1000 sorozatú chipset módosított tervei alapján készítettek el. És teljesítményileg egy X1800 és egy X1850 kártyákhoz hasonlítható, de nem egyformák és nem ezekből készült."

    Itt némi szemantikai konfúziót érzékelek. Amúgy nem gondolkoztál hogy pályát válts, iszonyatos erős politikus vénát tapasztalok itt!
    :D

    Amúgy mi a teljesen új, egyedi architektúra? Nem fognak a zéróról új áramköröket rajzolgatni. Nem vagyok csiptervező, de ha megvan az áramkör képe (amit majd ráfényképeznek, maratnak a szilícium lemezre), akkor csak átkopizzák az egyes, nagyobb egységeket, ahogy azt a megrendelő kérte. A teljes csip ismeretében, ha nincs alapvető technológiai különbség, akkor valszeg nem olyan nagy nehézség másik csíkszélességre átteni.

    GPU-nál a PC-s architektúra adott, ha konzolnál új dolgokat is bele kell rakni, memória vezérlő, belső frame buffer, ehhez AA logika miegymás, az nem kell egy PC-s GPU-ba. Ettől egyedi a konzol csipje és nem attól, hogy a konkrét grafikai rész alapvetően más lenne, mint az aktuális PC-s GPU generáció.

    Az X360 CPU-ja is hasonló módszerrel készült. Csak ott az alap, a cell-hez kifejlesztett általános mag volt. Na most az M$-t nem érdekelték az SPU-k, mert valszeg a Sony-nak is lett volna hozzá 1-2 szava ehhez. De hogy kérjen 3 db általános PPC magot a sajátjába, annak nem volt akadája. Az IBM meg azt rakta bele, ami kéznél volt, momentán a cell általános magjait. Ettől még az X360 CPU-ja egyedi, mert semmi másba nem tudnád rakni.
    De ettől az egyediségtől azért ne gondoljuk, hogy beleraktak egy élien teknolódzsit, de legalább is egy fúziós erőművet.