• NEXUS6
    #48
    Ez részben igaz.
    Csakhogy ha van 3 féle konzol, meg plusz az ezerféle PC, akkor ha 1 fejlesztőcsapata van a cégnek, az joggal hőbörög, ha inkébb egy API-t akar látni, amivel majd a konzolt programozza. Minimum valami OpenGL verziót, minimum.

    Ha csinálnak egy alacsonybb szintű, vagy jobban optimalizált API-t, az is API lesz, csak azért mert NEM gépikódban programoznak már vagy 30 éve, és a GPU utasításait viszonylag könnyen be kell illeszteni a C(++++) kódjába, amiben meg a progikat általában írják.
    Ha nem API, nak hívják hanem könytárnak akkor hívják úgy, de a lényegen nem változtat!

    Amúgy az újabb és újabb DX/OpenGL verziók pont arról szólnak pl, hogy nem csak új utasítások vannak benne, hanem a soxor ismételt parancsoknak csinálnak olyan verzióját, ami lekezeli a dolgokat 1 utasítással. De ez a lényegen nem változtat, mert a hv-nek meg végre kell hajtani ugyan ugy kismilliószor, csak most a kódban 1X lesz megjelenítve.