• Molnibalage
    #45
    Nem, nem képes repülés közbeni célkijelölésre a BM. A BM indításkor megkapja a célt és azt, hogy hol van. A közbenső páján az csillagászati-tehetetlenségi navigáció megy. A raktafokozat kiégése után meg Newton kezében van már a cucc.


    Hasonlatot nem igen lehet ehhez mondani, mert ennyire drága rendszert nem igen építettek be semmibe sokáig. Legalábbis ekkora távon ennyire pontosat. (Az MMIII CEP értéke a '80-as években 70-120 méter táján volt.)

    INS navigáció elvileg a HARM és hasolnó fegyverekben elvben volt arra az esetre, ha a célpont radarja lekapcsolt. Csak éppen a sugárforrás irányának is van egy mérési hibája és a INS is sodródik. Ezért már 10-15 km-en is a hagyományos ARM kikapcsolt sugárforrás esteén mellémegy. Ezért van az új HARM orrában miliméteres radar a végfázisra. Közelbe elviszi a passzív érzékelés, de a végfáziban már aktív vezérléssel bír.

    Minden más intelligens fegyver nemigen bírt INS-sel a legújabb GPS bombákig, ahol tudtommal Kalmán-szűréssel összehangolják a GPS-INS-t, hogy a fegyver még pontosabb legyen, de van már kombinált GPS-lézeres LJDAM is.