XCOM: ENEMY UNKNOWN


  • SaGa Jr
    #4293
    Te is tudsz kétszer lépni az embereiddel, csak elsőre ne menj túl az egy akciós távolságon (tehát ha a kurzort mozgatva azt látod hogy már nem move hanem dashing van kiírva akkor túl messzire mozgatnád az illetőt). Lehet látni meddig mehetsz el úgy, hogy tudj még egyet cselekedni, ami lehet lövés vagy újabb mozgás.

    Ha meg a sima muton-ok meg a berzerker ekkora problémát okoznak akkor mihez kezdesz majd a heavy muton-nal meg a heavy floater-rel, esetleg a még szívósabb ellenfelekkel? Ott bizony valamit te csinálsz rosszul. Tessék kihasználni a terep adottságait, a fedezékeket, nem együtt tartani a csapatot ( ne legyen egymás szájában és főleg ne oylan közel egymáshoz, hogy egy gránát egynél többet elkapjon), sniper-t tessék magaslati pozícióba helyezni és onnan szépen nyomja a support-ot/overwatch-ot, mielőbb kifejleszteni a 2 tárgy vitelének lehetőségét és akinek csak lehet adni gyógycsomagot, nem csak a support gyógyászoknak és akkor kevésbé lesz gond a sérülés. Nem kell előre rohanni hirtelen, lehet apránként is haladni, egymást fedező katonákkal így még ha fel is bukkan egy ellenséges lénycsoport, akkor is te leszel előnyben. Assault-ok a run & gun képességükkel ha kell gyorsan előre futhatnak és még lőhetnek is.
    A páncélokból is a megfelelőt tessék a megfelelő emberekre adni. Akinek mozognia szükséges azt ne öltöztessed nagy páncélba, hanem inkább mozgékonyba. Van Def növelő vért is, ahogy van repülő páncél meg pszíknek való.

    Ha első cselekedeteként egy embered mozgás helyett lő, akkor eleve bukja mindkét cselekvési lehetőségét ha nincs neki olyan képessége, ami megengedné, hogy lövés után még mozoghasson vagy akár még egyet lőjön (assault-nak tanítható olyan képesség ami által az első lövése ha nagyon közeli ellenfélre megy az nem számít). Hasonló képessége lehet a support-nak, meg a heavy-nek is csak jót válassz (elolvasva mit tudnak az egyes lehetőségek).

    A játék taktikai része nevetségesen egyszerű és könnyű, még a legnehezebb fokozaton is (ahol az ellenfelek nincsenek lebutítva nem úgy mint a normál és könnyű nehézségen ahol jelentősen bénábbak és kevesebb az életerejük is). Csak megfelelő embereknek megfelelő felszerelést adj és célirányosan fejlesszed őket. A túl gyenge manusokat simán ki is rúghatod és vehetsz fel újakat ha akarsz.

    Majrézás ellen is van kismillió képesség és lehetőség, hogy a Will értéket növelve elkerülhető legyen a majré. A support dobhat spéci füstgránátot, lehet használni Will növelő eszközöket és páncélt, az officer épületben kifejleszthető a Will tuning és így tovább. Ha ennyire nem vagy tisztában az alapokkal, javaslom felkeresni a játék wiki/wikia oldalát és ott elolvasni minden infót amit a játék tippjei alapján még nem ismersz.