• lapaleves
    #19
    amit kihámoztam a hivatalosból:

    1. nem volt tréning a sebességmérő fagyására nagy magasságban.

    2. a jelenséghalmazt leírták ugyanezen a környéken (összesen 6 alkalommal) csak az air france riportokban. a crew riportok szerint kábé "semmit se kellett csinálni".

    3. a kapitány úgy ment el, hogy az egyik másodpilóta nem hallotta, hogy a másik másodpilótának adta az irányítást.

    4. a sebességmérések elvesztésekor az autopilot kikapcsolt és alternate law lett. viszont nem követték az alternate law protokollt. a zöldfülű elkezdte összevissza tekergetni a kormányt, pedig check kellett volna és utána józanul dönteni.

    5. a flight director nem lett kikapcsolva, a néha érvénytelen adatok miatt többször eltűnt-megjelent és nem tudni mit javasolt.

    6. a tapasztaltabb pilótának látnia kellett volna, hogy irreális az emelkedés, amire a másik fordította a gépet. lásd megint 4.

    7. a zöldfülű szinte folyamatosan felfelé húzta a gépet.

    8. a pnf egyértelműen jelezte, hogy átveszi az irányítást, a zöldfülű meg tovább tekergette a kart.

    9. a kapitánynak 55 mp-ig tartott odaérni az első hívástól, pedig többször meg lett ismértelve.

    10. az átesés-riasztás elhallgatott, mikor már számára érvénytelen adatot kapott, és újra elindult, mikor érvényest. azaz mikor már kicsit normalizálódott a helyzet megszólalt a STALL!, és az egyébként helyes orr-le állásból (még tovább...) felfelé húzták a gépet.

    11. "the airplane’s angle of attack is not directly displayed to the pilots" wtf. ennek kapcsán elég drámai a pilóták beszélgetését, gyak fingjuk nincs hogy merre áll éppen a gép és ötletszerűen huzigálnak (ráadásul kétfelé).