• teddybear
    #58
    "A NASA az egyik Tu-144-gyel 1996-ban csinált egy tesztsorozatot szuperszonikus utasszállító megvalósíthatóságára vonatkozóan."

    Erre emlékeztem én is, de az eredményre nem. Viszont annyira képben vagyok a repülésben, hogy alapvető hülyeséget csak ritkán mondjak. Technikailag megvalósítható a gazdaságos szuperszonikus utasszállítás. A pénzügyi befektetők és a járulékos sallang miatt nem csinálják.

    "Ezt Molnival mondjuk már 1-2X lejátszottuk, nem tudom nem-e gumicsontként jött-e ez megint elő, mert 1-200 hszt megér önmagában is."

    Na igen. Monibalage időnként kimondja hogy ő az aki a repüléshez leginkább ért, és mindenki más a fasorban sincs. Mindegy.

    Erről a mondjuk leginkább hőelemnek nevezhető átalakítóról nem olvastam még, ha a hatásfoka ennyi, akkor szvsz gazdaságosabb lenne minden hőerőművet a lehető leggyorsabban átépíteni, kezdve Pakssal. Annak per pillanat 33%-os a hőenergia/villamosenergia átalakítási hatásfoka. Átalakítás után majdnem két és félszer nagyobb teljesítményt tudna, megszabadulnánk végre az áramimporttól.

    Ami a fúzióserőművek energia-átalakítását illeti, a magnetohidrodinamikai elven működő plazma-kicsatolást is ígéretesnek tekintik a kutatók.