• Doktor Kotász
    #34
    "A több és olcsóbb gép nem megy ell a filléres irányba. Egyébként meg honnan akasztasz le 50 ezer pilótát, hozzá repteret és tanker. Meg fegyverzetet...?"

    Jeleztem, hogy nem az én véleményem, csak mint érdekesség ez elhangzott egy ismeretterjesztő csatornán. Fotelből nem fogom megítélni, de rögtön kizárható ostobaságnek nem tartom.

    Ami viszont tény, hogy a II-ik világháborút gépek tízezreivel harcolták, most meg 200 repülő egy komoly légierőnek számít. A 60-as években ugrott meg az egy gépre jutó költség, és akkor kezdett el csökkenni a gépek száma. Az amerikai légierőnél volt egy kismérető gyakorló sugárhajtású gép. T-nemtomhányas. Egy olyan gépet. ha sorozatban gyártanának, fillérekért lehetne termelni. Mint ahogyan Ford bevezette a futószalagot, a töredékére csökkentette az autók árát. Ma a repülőgépgyártás egyedi, nem futószalagos.

    Egyébként nem hazánkról beszéltem, hogy 50 ezer pilótáról aggódjunk. Egyszerű, beülteted őket az iskolapadba. Nem tankra vagy ágyúra képzed ki, hanem repülőre.
    De most komolyan. Az általános iskolások szimulátoron a PC-én elvezetgetik a gépeket. Nyílván nem lenne mindenki őrnagy, hanem csak őrmesterig jutna a legtöbb. De ez miért lenne megoldhatatlan?