• kvp
    #14
    "Korábban arról volt szó, hogy "csak" a Block II. hajtóműveket (16db) rakják félre a későbbi hordozórakéták számára (típusjelzésük: RS-25D), de most úgy tűnik, hogy az összes SSME hajtóműre ez a sors vár,"

    Ezek a raketak csak egyszer felhasznalhatoak nem? Tehat a 3 ursiklo hajtomuveivel max. 3 inditast tudnak vegezni, ami annyia keves, hogy nem tudom miert eri meg egyaltalan foglalkozni vele.

    "Önmagában egy példány megléte nem feltétlenül jelenti azt, hogy ugyanolyan minőségben le tudod azt gyártani."

    Azert a technika megismeresehez (reverse engineering) az is eleg. En peldaul egy ideje vadaszom az eredeti new york-i irt es a chicagoi l sprague fele elso generacios vezerlorendszereinek leirasara, de csak odaig jutottam hogy masok is keresik, mivel pl. new york-ban a 617 darab 1910-ben legyartott vonatbol egyet sem oriztek meg es a gyar sem letezik mar evek ota. Ehhez kepest ha meg meglenne 1 darab valahol, akkor a muzeumot meg lehetne kerni, hogy keszitsenek par fotot, a tobbi meg mar csak egy kis mernoki munka kedese. Igy viszont marad a regi dokumentaciok mellekleteinek nezegetese, ami par kezzel rajzolt kapcsolasi rajzot jelent, szakadt kockaspapiron. (a new york-i kozponti konyvtar digitalizalt anyagaban taltaltam meg oket) Azert nem lenne jo, ha az ursiklok mukodeset is hasonlo modon kellene kesobb osszevadaszni.