• sertrex
    #19025
    "Apropó, ha már a tócsák kerültek szóba, hatnak már azok az AI-ra is vagy továbbra is csak a játékos járhat velük pórul, és csak az ő autóját lassítják meg?"

    Nem tudni mennyire hatnak a tócsák az AI-ra, de a játékosra vizuálisan is hat az eső és a tócsák. Pl. az AI-t menetét nem zavarja, ha körről körre nagyobb tócsák alakulnak ki, mert olyan a szoftvere, hogy sokkal gyorsabban reagál a változó körülményekre. Ha te mész a saját tempódban és például az egy körrel korábbi tempóval mész be egy kanyarba, amiben azóta már kialakult egy nagyobb tócsa, akkor nagy valószínűséggel rá fogsz futni és ha nem pörögsz ki mert sikerül korrigálni, akkor is időt veszítesz az AI-hoz képest. Annak ellenére, hogy tapasztalataim szerint az AI-nak sokkal kisebb a kanyarsebessége, mint nekem, de mégis konzisztensebb köröket tud futni, mert az emberi hiba ki van rekesztve. Kellene ide még egy olyan tényező ami leszimulálja a játékos menettulajdonságait és az alapján csinálni az AI-nak egy olyan logaritmust, vagy mit, hogy kábé annyiszor és olyan/hasonló hibákat vétsen, mint a játékos. Vagyis tanulja meg a hibákat is. Persze lehet olyan scripteket is írni, hogy az AI bele-bele hibázgat, de azt egy idő után ki lehet tapasztalni, hogy hol és milyen hibát szokott véteni. Tehát kijelenthető, hogy az AI a mostani állás szerint nem jó és nem alkalmas olyan versenyzésre, mint az emberi ellenfelek. Két véglet van sajnos, hogy lejjebb veszed, akkor agyon vered vagy ha nem vagy átlagon felüli játékos, akkor maxon esélyed sincs az AI ellen.
    Utoljára szerkesztette: sertrex, 2018.11.08. 11:15:28