• Axtros
    #18507
    Az biztos, hogy az egyes autókat be kell állítani, mert a default beállítások nem jók. Az már nem biztos, hogy minden egyes autót minden egyes pályához hozzá kell állítani - természetesen leszámítva az üzemanyagot. Én úgy vettem észre (főleg GT3, GTE kategóriákban), hogy ha egy-egy autót beállítottál, és azt kipróbáltad, illetve letesztelted egy előre meghatározott pályán, akkor a legtöbb beállítás aránylag megfelelő lesz más pályák esetében is. Ez nem törvényszerű, csak a saját tapasztalataim szerint műkődik így is a dolog. Az azonban továbbra is igaz, hogy egy kategórián belül, az abban található autóknak egyéni beállításokra van szükség. Tehát például a GT3-an belül, a McLaren 650S-nek, és a Ferrari 488-asnak teljesen eltérő beállítások szükségesek ahhoz, hogy az adott autóval versenyképes lehess. Én általában egy olyan pályát szoktam a beállítások letesztelésére kiválasztani, amit nagyon jól ismerek. Előzetesen megnéztem, hogy azon mások körübelül milyen időket futottak, megnéztem azt is, hogy az AI milyen időket fut kb. az egyéni verseny szintemnek megfelelő nehézségben. A kocsi beállításait pedig addig próbálom, ameddig nem hozom azt körübelüli szintet, amit korábban láttam másoknál, és az AI esetében. Ez persze nem azt jelenti, hogy meg is tudom dönteni az Ő időszintjüket, de ha már 2-2.5, maximum 3 másodpercen belül vagyok hozzájuk, akkor az autó alkalmas lehet egy-egy online versenyhez használni, az adott beállításokkal. Aztán természetesen még tovább lehet csiszolni a beállításokat, de kezdetnek megteszi. :)
    Az továbbra is fontos, hogy minden egyes autó esetében az időmérős, és a verseny beállítás más. Az elsőnél nincs, vagy alig van motorhütés, viszont magas a fékhütés, alig van leszorító erő, és csak slick gumi, illetve a hasmagasság a lehető legalacsonyabb. A rugók lazák, a gumik keményebbre fújtak, a kerekek dőlésszöge határszinten van, ami stabilistást adja a kanyarokban. A versenybeállítás ettől teljesen eltérő, ott a motorhütésre nagyon kell figyleni (80-90, akár 100%), a fékek hütését vissza lehet venni, a gumikat a tapadáshoz kell fújni, legyen elöl-hátul leszorító erő, hosszabb futamok esetében hard slick gumik, rugók kissé feszesebbek, kis motorfék, stb.

    Tapasztalataim szerint vannak olyan beállítások, amelyek nagyon erősen befolyásolják az autó tulajdonságát, és vannak olyanok, amelyeket szinte észre sem lehet venni, még úgy sem, ha a szélső értékein mozgatod őket.
    Én azt vettem észre, hogy amit nagyon komolyan be kell állítani az a keréknyomás, és gumi típus. A fékek és a motor hütése. A rugók beállításainál a hasmagasság, és a lágy rugózás (Slow Bump-ok). A tengelybeállítások esetében nem nagyon éreztem a beállított értékeket, viszont fontos a váltó áttétek beállítása, azok helyes megválasztása, főleg magasabb tartományokban, illetve van némi ereje a differenciálmű beállításának is, de ha ezeket deafult-on hagyjuk, akkor abból még nagy baj nem lesz. Ha valamit kihagytam, akkor sorry, javítsatok ki.

    A fenti dolgokat csak a saját meglátásom alapján írtam le, de ha már ez egy fórum, és mivel két DLC között általában amúgy is halott szokott lenni, ezért gondoltam lehetne egy kis vitatémát nyitni, vagy egyszerűen csak tapasztalatokat cserélni az autóbeállítások terén, mivel ez egy amúgy is fontos része a szimulátornak. Ráadásul szerintem sokan nincsenek is nagyon tisztában az egyes jellemzők fontosságával, annak ellenére sem, hogy ma már elég sok tutorial érhető el a témában.
    Nektek mi a meglátásotok a témában?
    Utoljára szerkesztette: Axtros, 2018.04.26. 13:03:35