SityiSXT#14614
Erre röviden reagálnék.
Nem vagyok programozó, de szerintem pont nem egyszerű jól megcsinálni - talán ezért sincs olyan sok játékban implementálva. Amennyire én tudom, alapesetben egymonitoros rendszernél a FOV olyan 50-90, esetleg 100 fok között állítható. Itt még nincs jelen a látószögből adódó torzítás, így gyakorlatilag tényleg azt a képet kapod, amit a gép kiszámolt. Hárommonitoros rendszerek esetén a FOV már gyakorlatilag a halszemoptikával vetekszik, így előjönnek az ebből adódó geometriai torzulások, amiket muszáj kompenzálni - amihez kéne egy jó algoritmus. Ennek az algoritmusnak kéne figyelembe vennie azt is, ha nem egy síkban van a három kijelző, ergo tovább torzul a kép. Szóval el kell vele molyolni egy jó darabot, mert gyakorlatilag úgy kell kiszámolni komplett 3D-s képet, hogy a széleken torzítani kell. Namost, ha ehhez még hozzávesszük a kávák miatti kompenzációt, akkor tulajdonképpen nemcsak torzítani kell a képet, hanem a közepéből két csíkot ki is vágni. Na, innentől fogva szerintem már nagyon nem egyszerűnek tűnik ezt jól implementálni, és szerintem valahol érthető, hogy a Project Cars esetében is inkább a második részre tolták - elég durván bele kell nyúlni a grafikus alrendszerbe. Utoljára szerkesztette: SityiSXT, 2016.03.08. 15:04:06