• sertrex
    #14475
    A kormányod FFB-jével kapcsolatban, tudni kellene, hogy milyen kormány, hogy minden autónál ezt csinálja-e. Kint a pályán áll az autó vagy még a garázs menüben? Ha a kormányod valami jobb minőségű cucc, akkor semmi baja nem lesz attól, hogy erősebb az FFB, mert úgy vannak tervezve, hogy el kell bírnia teljes terhelés alatt is, ha elfordítod, persze ha valami gyenge műanyag fogaskerekes cucc, akkor valóban kárt tehet benne, de az meg normál használat mellett is hamarabb megadja magát, mint egy tartósabb, drágább holmi.
    Amúgy a "Controls" beállításnál több helyen is lejjebb veheted az FFB erejét. Ott van először is a "Calibrate Forcefeedback" rész, godolom "Defaulton" van, ott állítsd át "Classicra" és próbáld ki, hogy az jobban megfelel-e a vezetési stílusodnak. Vagy ugyanitt "Tire Force", amivel külön a gumi FFB erejét lehet szabályozni. Ha még mindig erősnek tartod, akkor ugyanitt a "Controls" menüben van egy olyan pont, hogy "Configuration", itt is van egy csúszka aminek "Force Feedback" a neve, ezzel is lejjebb veheted az FFB erőt.
    De ajánlom neked is és másnak is az alábbi beállítási alapot. Éppen a múltkor írtam egy másik topikban, hogy nekem mi vált be. Persze ez nem minden kormánynál válik be törvényszerűen, de nincs módom sajnos az összes kormányt tesztelni.

    "Azt se árt tudni, hogy az alap FFB, "Default" és "Classic" módon in változtatható. Tulajdonképpen két csúszka mindössze az eltérés a kettő között.

    A "Low Speed Spring Coefficient"; "Default": 0.75, Classic: 0.30.
    A "Steering Gain"; "Default": 5.00, "Classic": 1.00.

    Ezt egyszer kell beállítani:
    Én ezt úgy állítom be, hogy a "Low Speed Spring Coefficient"; 0.40-0.55 között és a "Steering Gain"; 1.00-1.40 között legyen. Ez utóbbit nem nagyon javasolt nagyobb értékre állítani, mert kioltja a finomabb visszajelzéseket.

    Ezt minden autónál külön kell beállítani:
    Azután autónként a "Car setup"-ban, az FFB részen a "Master Scale"-t, ami általánosan minden autónál 26, azt minimum 36-ra állítom. Ugyanitt található az "Arm Angle", ezt általában az alap kétszeresére szoktam feltolni. Itt az FFB-n belül a második lapon van a "SoP Scale", amit szintén az alap 0.00-ról, minimum 36-ra szoktam tolni vagy a "Master Scale"-lel megegyező értékre.

    Ezt érdemes előbb kipróbálni mielőtt elkezdünk minden csúszkát széttologatni. Ráadásul ez egy idő után fejből is beállítható. Természetesen kormánytól is függ hogy melyik a jó beállítás, ezért is vannak a tól-ig értékek. Amúgy meg nincs törvény egyik beállításra se, mert ahogy már említettem kormányfüggő és ízlés kérdése is, hogy ki milyen FFB-t szeret."


    Ez leginkább egy egyszerű alapbeállítás módosítás. Nálam ezektől a beállításoktól, ízlés szerint tovább is lehet módosítgatni, nálam határozottan jobb vezetési élményt produkált. A gumi-aszfalt kapcsolat is jobban érezhető és az autó súlya, átterhelődése is jobban érezhető lett. Emellett ha az autó beállításán is állítasz, akkor az is érezhető lesz az FFB-n. Elég komplex rendszer lett, Talán tényleg kicsit megbonyolították a kelleténél jobban.
    Utoljára szerkesztette: sertrex, 2016.02.19. 08:11:02