SityiSXT#14466
Ez csak egy jól edukált guesstimate (tyű, micsoda kifejezéseket tudok! ) volt, nem tudom tényekkel alátámasztani. De nem véletlen, hogy az Electronic Arts az utóbbi években kutyakeményen ráfeküdt az "egy motor mind felett" filozófiára, és a DICE semmi mást nem csinál, csak a Frostbite-ot hegeszti, és ez megy/ment a Battlefieldek, a Mirror's Edge meg a Need For Speed alá. Ezért nem annyira vicces az új NFS PC-s trailere, hogy kormánytámogatás, mert mostanra oldották meg, ahogy a 30 fps limit eltüntetését is. FPS/TPS játékok tobzódnak a jobbnál jobb motorokban (Unreal, CryEngine, stb), az autós cuccoknak marad az ősöreg ISImotor/gMotor2, ami licenszelhető. Ennek a zsánernek orbitálisan nagy szüksége van egy nulláról megírt modern grafikus-audio-fizikai-multiplayer motorra, de ezt évekbe telik rendesen kifejleszteni. No meg persze meg is kéne finanszírozni valahogy. Az igazi az lenne, ha az AC és a Cars valahogy "összegyúródna" egy játékká, így a vezetési élmény is meglenne, a tartalom is, és persze a multival se lennének komoly gondok.
A Forza 6-tal kapcsolatban: az összehasonlító grafikákat nézd meg - főleg a másodikat és a harmadikat. Elvileg ezek simcade játékok (a Horizon inkább az árkád véglet felé tendál állítólag, míg a Motorsport inkább szimes - én nem tudom, nem próbáltam őket), de ha a játékélmény jó, akkor a Motorsport simán ringben lehet a PC-s szimekkel (mert a Grid szériának azért nem sikerült úgy és akkorát ütnie, mint azt a CM igazából várta).