halgatyó#42
Úgy érzem, itt két dolog keveredik, amiknek nem sok köze van egymáshoz.
Egyik a jelen cikkbeli elektromos forma-1. Nos,a Forma-1 már kb. 10 éve egyre nagyobb érdektelenségbe fullad, ahogy egyre ostobább és mindent visszafogóbb szabályozás sújtja. Attól, hogy elektromossá válik a dolog, még ugyanolyan mesterkélt és érdektelen ügy. Erre nem is érdemes szerintem több szót pocsékolni.
Másik kérdés, ami viszont igazán fontos, és a jövőnkbe vágó: az elektromos autó, hétköznapi használatra, mindannyiunknak.
Jelenleg eléggé szkeptikus vagyok e téren. Az okaim röviden:
1.) Ha a technológia életképes lenne, akkor elkezdenék bevezetni. De legelőször nem a személyautókba!
Ahogy a régebben kisebb fajlagos (/súly) teljesítményt nyújtó dieselmotort is először a hajózásban, majd a nagyméretű teherautókba építeték be, és csak legutoljára a személyautókba, sok-sok év (évtized) után.
A motorkerékpárok ma sem dieselhajtásúak.
Azzal, hogy mindjárt a viszonylag kicsi és nagyobb fajlagos mutatókat igénylő személyautókba akarják -- a most divatos DUMÁK alapján -- beépíteni, nos ezzel megkérdőjeleződik az elektromos autóra vonatkozó szándékok komolysága!
Azaz, joggal vetődhet fel a kérdés, hogy itt tényleg az autófejlesztés-e a cél, vagy csak a porhintés, parasztvakítás, valami ismeretlen céllal??
Mert jelenleg az egész autózási ügyből csak az autózás egyre durvuló szarbatiprása látható, de az nap-mint nap! Nomeg a bio-üzemanyag termelés akadályozása, az állítólan elfutó élelmiszerárakról hazudozva, miközben a mezőgazdasági területek hatalmas mennyiségét vonják ki a termelésből és "vadítják" vissza!
Összefoglalva: akkor fogom elhinni, hogy az elektromos autó a közeljövő eszköze, ha az elektromos meghajtást a gyakorlatban látom más, nehezebb járművekben.
Addig azonban az ilyen jóslatok, hogy "2020-ban az autók fele elektromos lesz" meg: "2050-re az összes autó elektromos hajtású lesz"...
Ezek csak HANTÁK!
folytatom.