• Komolytalan
    #40
    Elektromos áramot elő kell állítani. Atomot bezárták, olaj nincs, megújuló vicc, ezért ami reális, az gyakorlatilag csak a szénerőmű. A szenet bányászni kell, ez energia (még külszíni fejtés a legolcsóbb, de ott is "hegyeket mozgatnak meg". A szenet szállítani, őrölni kell, ez is energia. A jelenlegi szénerőműnek 30% körüli hatékonyságon üzemelnek. Ezután az áramot szállítani kell, Magyarországon az átlagos hálózati veszteség 10%.
    Olaj esetén is megvannak a hasonló költségek, de egy modern Diesel autó hatásfoka 45% környékén van (egy hajó motoré még nagyobb). A kis köbcentis turbo benzinesek gyakorlatilag ugyanannyit fogyasztanak mint a dieselek. Szóval az elektromos hajtás globálisan legalább ugyanannyit szennyez - fékezési energia visszanyerés ide vagy oda - mint a belső égésű.
    Egyébként fékezési energiát benzines is vissza tudna nyerni, de ez nem 30%, hanem olyan minimális mennyiség, amelyért egy +10-20-30 kilós komponenst nem érdemes beszerelni az autókba. Ráadásul használni is tudná, mert tudná ezzel tölteni az aksit, és ilyenkor lekapcsolhatná a generátort, ami egyértelműen fogyasztást csökkentene. Egyszerűen csak nem érdemes ezzel szarakodni. Az elektromosban már ott van az elektromotor, amely tud generátor üzemmódban működni, ezért megcsinálták benne. Nyertek rajta 1 decit 100km-en, de mivel "ingyen volt", ez is valami. A hibridek nem azért fogyasztanak keveset mert visszanyerik a fékezési energiát, hanem azért, mert Atkinson-ciklusú belsőégésű motort raktak beléjük. Ezek a motorok még takarékosabbak, viszont gyengék (nem gyorsulnak). A gyorsításban besegít az elektromotor a brutális nyomatékával, cserébe mikor már csak sebességet kell tartani az Atkinson motor visszatölti az aksit. Emellett pedig jóval kevesebbet fogyaszt, mint az Otto motor.