• teddybear
    #41
    "Nem akarom erőltetni az üzemanyagcellás megoldást."

    Mégis erőlteted. Nem rossz ötlet, és lehet hogy rá is fogunk fanyalodni, de túl bonyolult a mostani igényekhez. A tank akkor jó, ja a lehetőségekhez képest minél egyszerűbb.
    Ha már hidrogént akarsz használni a hajtására, akkor egyszerűbb elégetni egy belsőégésű motorban. Hatásfokban kb. egyforma, mert bár az elektromos motor űbereli a belsőégésűt, a járulékos veszteségek miatt a meghajtáslánc egésze épp olyan rossz hatásfokú. Mert a mostani hidrogéncellák hatásfoka olyan 50-70% között mozog, de a rázkódásra kevésbé érzékeny műanyagmembránosé csak 30-40% körül van. És ehhez még hozzájönnek a hidrogén előállítási és tárolási nehézségei és veszteségei is. A dízelt sokkal egyszerűbb tárolni, és szállítani.

    ""Ezért is jegyeztem meg, hogy a videókon szépen néz ki... :)"
    Én úgy fogalmaznék, hogy a videókon túl jól néz ki."

    Én szerintem is túl szép a dolog. Ha egy tank motorja működik, akkor ott folyamatos a hőtermelés. A hűtés viszont ezt a hőt nem semmisíti meg, hanem áthelyezi. Ha egy mobil egységet hűtök az továbbra is forró lesz, csak máshol.
    A sugárhajtómű "hűtött" hajtóműsugara továbbra is viszi magával azt a hőmennyiséget, csak mivel hozzákevernek még egy csomó plusz levegőt a kilépő gázhőmérséklet alacsonyabb lesz.

    Ami az infra-álcázást illeti, takarófallal jobb eredményt lehet elérni, hosszabb távon, mint ezekkel a technikai trükközésekkel.