• asgh
    #32
    Szerinted a felhasználók hány százaléka tartalomfogyasztó és hány százalékuk tartalomkészítő?
    Meg merem kockáztatni, hogy 10:1-nél nem jobb az arány.
    A táblák teljesen használhatóak tartalomfogyasztásra és csak nagyon korlátozottan alkalmasak tartalom előállításra, tehát abban egyetértek, hogy a tartalomkészítők még sokáig nem fognak táblákon dolgozni.
    A fogyasztók viszont szépen átállnak.
    A jelenlegi ár lényegtelen, mert volt idő, amikor egy 1280x900 felbontású 20" CRT monitor félmillióba került (és 30 kilót nyomott), ugyanaz LCD-ben max. a Sony kutatólaborjában volt top secret, most meg ingyen sem kéne, mert nem fullHD.
    A kényelmes és egyszerű tartalomfogyasztás mindig is alapvető igény volt az informatika felé, csak most jutott el odáig a technológia, hogy képesek megfelelni az igényeknek.
    Ami a Microsoftot illeti: nem vették észre időben a paradigmaváltást és félnek, hogy elhúz mellettük az ipar, mert amíg ők megmaradnak a 10%-nyi tartalomkészítő kiszolgálásánál, addig a piac 90%-át jelentő tartalomfogyasztói piacra nincsenek versenyképes termékeik. Ezért akarja a Microsoft még időben kihasználni a "mindenre windows kell, mert... mert csak" reflexeket, hogy megvesse a lábát a mobil szegmensben. Ha ugyanis a mobil szegmenst elveszítik (márpedig most erősen vesztésre állnak), akkor a PC oprendszer piac is elbukhat vele, mert ha nincs a tartalomkészítők és a tartalomfogyasztók között kompatibilitási kényszer, akkor tök mindegy, hogy ki milyen oprendszeren dolgozik.