Doktor Kotász#133
"Az apple mindig is úttörő volt, régebben kreatív mérnököket vettek fel meglett az iphone ipad mostanában jogászokat vesznek fel pereskedésre, remélem a többiek nem követik ebben az applet."
Ez nem igaz.
Az Apple soha nem volt úttörű, és soha semmit nem talált fel.
Az Apple mindig abban volt zseniális, hogy a mások által feltalált és kifejlesztett elbukott újításokat sikerre vigye.
Az Apple egy divatmárka. Az Apple képes arra, hogy piaci szükségletet teremtsen.
Az Ipad egy hétzenés kvarcóra. Rahedli ilyen tablet volt korábban, és az embereknek nem kellettek. Az Ipad sem kellett senkinek, csak az Apple márkarajongóinak. És rajtuk keresztül elérte, hogy az Aplle, hogy széles rétegeknek legyen igénye ezekre a hétzenés kvarcórákra.
Ugyanez a történet igaz az Iphonera is. Rengeteg ilyen készülék volt korábban is, de csak egy szűk rétegnek volt rá szüksége.
Ha belegondolunk, a zenelejátszás és fényképezésen kívűl az emberek 90% csak telefonálásra és sms küldés-fogadásra használta a telefonját. A maradék 10%-ból 5 az aki valamilyen más funkciót használt belőle, de azt is csak azért hogy jé, mi van még benne, meg azért, hogy elmondhassa, hogy nem csak telefonált rajta.
Tehát 95% valójában csak telefonál meg smsezik.
5%, aki érdemben kihasznál egy telefont.
A kutyának sem kellettek ezek a szarok.
És most hirtelen támadt egy olyan igény az emberekben, hogy internetezzenek, meg bizbaszoljanak mindenféle külső programmal a telefonjukkal.
Ezek valódivá vált teremtett szükségletek.
Az Apple ebben nagy, és nem az innovációban.
Meg abban, hogy elhitetik az emberrel, hogy csak náluk valóság a kiveszem a dobozból és működik. Meg abban, hogy emberek milliárdjai hiszik el, hogy az Aplle innovatív IT-cég. Nem, az Apple egy divat- és marketingcég.
Az Apple egy Coca Cola Levis hibrid, akinek a vevői azt hiszik, hogy Luis Vuttonban issznak Dom Perignont.