banner
A Wargaming új MMO játéka
  • Kotomicuki
    #1110
    Az AP gránátok gyújtójának élesedéséhez ~50 mm-es páncéllemez ellenállása szükségeltetett, anno. Ezen vastagságot az all-or-nothing hajóknál csak a citadella, a meghajtás-kormányzás, a lövegtornyok és a híd védelme érte el - egy-két amcsi hajót kivéve, de ott sem vitték a védelmet túlzásba. Elméletileg a német hajókon bárhol élesedhetne, de a komolyabb belső védelmük miatt nem tud bennük akkora károkat tenni, mint pl. egy japán, vagy angol hajóban. Ha nem élesedik, akkor nagy valószínűséggel nem is robban fel, hanem, ha tud, tovább halad - pl. kijön a másik oldalon. A hajók oldal és fedélzeti páncélja gyakran akkora megállító erővel bírt, hogy a lövedékek szétszakadtak és a gyújtók is működésképtelenné váltak, nem robbantak fel.
    A HE gránátok iszonyatos pusztítást végeznek a páncélozatlan részeken: all-or-nothing esetén ez az orr, a tat és a fedélzetek, míg a németek hagyományos páncélelrendezésénél csak részben lehet ezeket idesorolni - ők mindenhova tettek egy kis páncélt, így egy robbanás nem tudott végigsöpörni a hajó belsejében.

    A vízben felrobbant lövedékek, bombák lökéshullámai gyakran nagyobb károkat tudtak okozni, mint a telitalálatok, mert elnyírták a szegecsfejeket, meglazították a hajó oldalsó védőburkát, amit a következő találat már sokkal könnyebben rombolt le, vagy hatolt át azon.

    A torpedók voltak a legveszélyesebb ellenfelei a nagy, páncélos hajóknak, mert ellenük a páncélozás hatástalan és csak a megfelelően felépített védőfalrendszer tudta meggátolni - az első robbanásnál - , hogy a hajó fontosabb részei ne sérüljenek meg javíthatatlanul -> egy-egy ilyen robbanás gyakran sokkolta a meghajtás és az elektromos rendszer részeit, még ha azok üzemképesek is maradtak. De minden torpedótalálat jelentős vízbetöréseket tudott okozni, ami rontotta a hajó harckészségét - ha meg még egy találatot kapott a már szétrombolt védőfalrendszer, amely tele volt vízzel, ami felveszi és továbbítja a robbanás energiáját a hajó belsejébe...

    A rombolók csak éjszaka és nagyon rossz látási viszonyok mellett tudták csak megközelíteni a nagyobb hajókat, torpedótámadás kezdeményezése céljából - a radar feltalálásáig, utána esélyük nem volt egy még harcképes egység közelébe kerülni: annak másodlagos tüzérsége ugyanis pont ellenük került föl a hajóra és jóval nagyobb tűzerőt képviselt, mint aminek a romboló/könnyűcirkáló ellent tudott volna állni és a torpedók hatósugarán kívülre is lehetett velük célzott lövéseket leadni. (Minél messzebbről indították az akkori torpedókat, azok annál lassabbak voltak/annál több időt töltöttek a vízben utazva ,azaz: annál több ideje volt a megtámadott egységnek elkerülő manővereket végrehajtani.)

    DE, a wot-ból kiindulva itt ilyen nem lesz!
    Lesz helyette egy script, ami figyelembe veszi, hogy előfizető vagy-e - ez már önmagában sorsokat dönt el - , azután a mi lőtt mivel mit és ilyenkor minek mennyi az esélye, azaz találat lesz-e, egyáltalán: sebzés lesz-e a dologból -> egy újabb szerencsejáték lesz, most éppen hajós grafikai körítéssel!