• teddybear
    #85
    A konvertiloplán a helikopteres üzemmód miatt ugyanakkora teherbírású mint a hasonló kategóriájú helikopter. A különbség a repülőgép-üzem miatti sebességnövekedés, és hatótáv-növekedésből adódik.

    Még egyszer elmondom (többször nem), hogy a V-22 kifejlesztése nem a billenőrotor miatt tartott sokáig, hanem az összehajtó mechanizmus miatt, hogy hajófedélzeti üzemeltetésre is alkalmas legyen a típus. Pont ezért volt szükség a többszöri áttervezésre, mert az első változat túl súlyosra sikerült.
    Összehajtó mechanizmus nélkül jóval egyszerűbb és könnyebb mechanikát építhettek volna.

    Ami a Junkers g38-at illeti, az nem volt csupaszárny-konstrukció. Normál repülőgéptörzsre raktak egy túlméretezett szárnyat, de normál vezérsíkja is voltak. A csupaszárny konstrukciónak nincs farka.....

    Hogy sikeres konstrukció volt-e? Két darabot építettek belőle,(az ugyanekkor konstruált Ju-52-ből több, mint 4 ezer példány repült) és az egész pályafutásuk alatt háromszor cserélték ki a motorjaikat, mindháromszor erősebbre. Lassú, nehezen vezethető, a pilótái által utált gép gép volt. Konstrukciós csőd.