#18
Ez azért nem feltétlenül igaz, mert sok téren elavultabbak, mint a jelenleg civil vagy félkatonai célú rendszerek. Például a Fly-by-wire (a pilóta kezelőszervei egy számítógépnek mondják meg, hogy mit akar a pilóta, a számítógép dönti el különböző beérkező jelek alapján, hogy ennek megfelelően milyen vezérsíkot mennyire térítsen ki) már az 1950-es években is rendelkezésre állt, de az 1970-es években kezdett el elterjedni.
A Fly-by-light (a fedélzeti rendszerek között az információkat nem elektromos impulzus, hanem optikai kábelen fény szállítja) is elérhető ma, a vadászgépekben viszont még nem használják.
Szó se róla, nyilván vannak titkos gépek, amelyek új technológiákat hoznak be, és igen, lehet, hogy 30 évvel járnak más országok előtt. Például az F-117A-hez hasonló képességű gépet csak az USA tart rendszerben továbbra is, és valószínűleg az évtized második feléig ez így is marad...