Wii - Wii U - Switch - és a többi
  • Pio
    #8876
    Én nem tapasztaltam ilyen problémát, biztosra veszem, hogy nem különösebben rossz e tekintetben a játék.

    Redditen hirtelen ezt találtam, ami nagyjából ugyan ezt írja le:

    To put this in perspective actually what he measured is around 5-6 frames of input delay which is quite fine, around or even a bit better than the average input delay of fighting games nowadays.

    Just prior episodes (especially the first 2) were so damn good and above the average. But this is a tendency, modern fighting games usually have a bit higher input lag than their predecessors.

    I assume there is some technical explanation for this, I would assume it is somewhat related to the better graphics, more effects, wireless controllers, absence of CRT monitors, but I am just guessing, maybe someone can help us out with this.

    Edit: some example I've found on the internet, note that it varies from patch to patch, from platform to platform, I wanted to collect some data with video proof:

    Street Fighter V - 7.3 frames https://www.youtube.com/watch?v=Uk5n-xOD2vU
    Mortal Kombax X - 6.4 frames https://www.youtube.com/watch?v=_MeDCSflnwc
    Marvel vs. Capcom Infinite - 6 frames https://www.youtube.com/watch?v=444mtzp4MtA
    King of Fighters XIV - 6.4 frames https://www.youtube.com/watch?v=2sSJFoxneq4
    Tekken 7 - 4.8 frames thanks to a patch, originally was 7.7 https://www.youtube.com/watch?v=APfQVCu9R2M


    Alatta kommentekben írogatják, hogy sok játékban patchelgetik, javítgatják, de nagyjából ennyi az átlagos érték, illetve írják, hogy minél puritánabb kinézetű egy játék általában annál alacsonyabb számot tudnak elérni, továbbá azt is írja valaki, hogy ez részben tudatos design döntés is a fighting game fejlesztők részéről az online elterjedése kapcsán, mert online-ban egy ilyen input lag jól elfedi a network delay-t a 2 user közt és single playerben is ezt az input lagot hagyják azért, hogy konzisztens legyen a játék single- és multiplayer módja.