• zoltang
    #37694
    A Jumo 213 EB variáns egy köztes lépcső a végső J változatig. A D-12, D-13 és a Ta 152 H is ezeket kapta volna. 0 km-en MW50-el kb. az EB 2300LE-t, a J 2600LE adott le. Az EB 1945 márc.-ápr. -tól próbaüzemen volt. Jún. 1-től kellett volna a gépekbe építeni. Az EB az E továbbfejlesztése. Pl.: a töltőlevegő hűtő és Jumo-hűtőfej a legfontosabb. (E, F, EB, J 2 fokozatú mechanikai töltővel és 3 fokozatú váltóval rendelkezett. V12-es. )

    Jumo 222E meg egy másik terv (24 hengeres csillagmotor, 2900LE)...

    MW50-et a Volldruckhöhe (nem tudom a magyar megfelelőjét) magasságig használták, utána a GM-1-et itt csak a Ta 152-nél.