• Rue East
    #37658
    ha nagyobb a szárnyterhelhetőség, nagyobb sebesség érhető el..

    A szárny felületi terhelése (és nem szárny terhelhetősége, az azt jelenti milyen tömeget lehet rápakolni), a gép tömege egységnyi szárnyfelületre vetítve. Ez a sebességgel nincsen közvetlen összefüggésben. A sebességet hajtómű teljesítménye és a gép aerodinamikai kialakítása, vagyis légellenállása határozza meg alapvetően. A szárnyfelület is itt játszik szerepet, nagy felületnek nagy a légellenállása. A felületi terhelésnek leginkább a manőverező képességhez van köze, a kisebb érték jobb emelkedési képességet és szűkebb folyamatos fordulót jelent.
    a nitrót képleets írtam, nemvolt kedvem leírni a befecskendezőt, vagy booster másképp..

    A nitró (németeknél a GM-1 rendszer) és a metanol befecskendezés (MW 50) két különböző dolog.
    a fókákkal nemkellett mindig trimmelni, olyan egy stabil gép

    A vadász repülőgépeknél az instabil kialakítás az ideálisabb a jó manőverező képességhez.
    a fordított v12 -es jumo erődorrás olyan komoly technika volt a merlinhez képest, hogy hagyjuk is..

    A Merlin 1933-as, a Jumo 213 1940-es... S mégis, a Merlin, köszönhetően a két sebességes, két fokozatú mechanikus feltöltőjének, a háború végéig első rangú hajtómű volt.
    meg tudomásom szerint a dorák főleg nagy magasságokban oltak verhetetlenek, különösen a nagy sebesség végett..

    A nagy magasságú teljesítményről:
    FW 190D-9
    P-51B
    apropó, melyik nemzet pilótái érték el a legtöbb sikert? mennyi repülővel? na? ugye-ugye a németek..

    Már megint a német übermenchsek... Bár a valóság megint csak nem olyan egyértelmű, mint azt egyesek hiszik.
    A háború végére már nagyon leromlott az átlagos német pilóta képzettségi szintje, míg az angolszász szövetségesek légierejében igen nagy gyakorlatra tettek szert a hajózók. A P-51 és Fw 190D találkozások igen egyoldalúan alakultak. Rengeteg RAF és USAAF pilótából lett ász a háború utolsó hónapjaiban. A másik része, hogy a német pilóták a győzelmeiket nagyrészt a keleti fronton érték el, ahol sokszor élvezték a technikai és taktikai fölényt, a szovjet repülők kiképzési szintje pedig messze a németeké alatt volt, főként eleinte. Valamelyik nagy német ász nyilatkozta, hogy a legtöbb szovjet áldozata a lelövés pillanatáig azt se vette észre, hogy mögötte van.
    még a szovjet lavochkinok is szinte már-már jobbak voltak mint a p51

    Milyen Lavocskinok? Miben? Mikor? Hol?
    Ugye te most nem a játék alapján írod ezeket? Mert valami forrással alá is támasztathatnád az állításaidat.
    dehát a japánok is szintúgy, ki 84 -el mit tudott csinálni egy p51? semmit..

    A Mustang egy magassági kísérő vadász, megvolt hozzá a sebessége és hatótávolsága is, viszont nem volt jó manőverező képessége. A Ki-84-nél gyorsabb volt, főleg nagy magasságban, ott a japán gép nagyon gyengén teljesített.