-
Rue East #37656 AIexx #22400
Az FW 190D-9-ben nem volt nitró, csak metanol-víz befecskendezés. A 710 km/h furcsa adat, de 11000 méter magasan biztosan nem tud ennyit a gép. Egyedül a C3 üzemanyaggal, egy '45 márciusi teszten, 5500 méter magasságban találtam ilyen adatot. Amúgy a harci példányok által használt B4-es repülőbenzinnel és MW 50-el a gép nem érte el a 700 km/h-t.
A P-51 egyik előnyös tulajdonsága, hogy igen nagy gondot fordítottak az áramvonalas kialakításra, illetve a lamináris áramlású szárnyprofilnak köszönhetően nagy sebességet tudott elérni zuhanórepülésben, szóval nem értem mire alapozod megint ezeket a kijelentéseket. Általános vélemény, hogy a Doranak alacsony és közepes magasságon marginális előnye van, nagy magasságban pedig a P-51 teljesít jobban. A két gép teljesítmény paraméterei igen hasonlóak egymáséhoz. A Ta 152H után a hosszú orrú 190-eseket tekintik a legjobb német dugattyúmotoros vadászoknak, nem véletlenül.