• bgabor
    #35376
    Bocsi hogy ki kell ábrándítsalak, de 1944 közepére az angoloknak már volt egy század bevethető Meteor F1-esük, 1944 végére már F3-as változatot repülték. Ez a gép hasonló képességekkel bírt mint a Me-262es. Az amerikaiak részéről pedig a két első YP-80as a háború vége előtt két héttel érkezett európába. Ismerve az amerikai hadiipar akkori képességeit, ennek a gépnek a szériaváltozátából szükség esetén 1946 elejére már több századot ki tudtak volna állítani. És ennek a gépnek az egy szem sugárhajtóműve jóval erősebb és fejlettebb volt mint a német/angol gépek megoldásai. (YP-80ban ugye egy darab 24Kn teljesítményű hajtómű, szemben a Meteor F3 és a Me-262 két darab 9Kn teljesítményű hajtóművével)

    A németek a sugárhajtással kapcsolatos előnyüket szerintem már egy évig sem tudták volna tartani, ha folytatódik a háború. A szovjetek meg szóra sem érdemesek, ők először lopott német, majd pedig lopott(másolt) angol hajtóművekkel építették meg a saját gépeiket. A Yakok, MiG-9, MiG-15, LA-15, mind külföldi eredetű hajtóművel rendelkezett.

    A németeknek valóban voltak előremutató technológiáik dögivel, de mondjuk repülőgép témában pont nem a sugárhajtóművek területén, inkább a szárnyprofilokén. Ezek valóban a németektől kerültek a Koreai háborús amerkai Sabre-re és orosz MiG-15re.

    Amúgy pedig a németek a többfrontos anyagháborút a félidióta vezetőjük ócska döntéseinek sorozata miatt vívták meg és vesztették el. Értelmes ember tudta volna hogy nem lehet egyszerre hadat viselni az USA és a szovjetúnió, két irdatlan ipari kapacitású ország ellen, onnantól hogy ez megkezdődött, a vereségük borítékolható volt. Csak a Me-262 program több mint két évet csúszott Hitler ostobaságai miatt.